رسانه پل میان حاکمیت و مردم است /  تا آخرین لحظه شورای پنجم خدمت خواهیم کرد
رسانه پل میان حاکمیت و مردم است /  تا آخرین لحظه شورای پنجم خدمت خواهیم کرد
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت -
گیرا آنلاین- در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه و مدیریت شهری، احمد رمضانپور نرگسی با تشکر از فرهام زاهد نایب‌ رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت و سید پیام جعفری نیا مدیر روابط عمومی و امور بین‌ الملل شورای اسلامی شهر رشت همچنین سروش علیزاده از فعالین با سابقه فرهنگی و رسانه‌ای و کارکنان حوزه روابط عمومی شورای پنجم، اظهار داشت: زمان بسیار اندکی تا پایان شورای پنجم باقی‌ مانده است و ما از آنجاییکه تا آخرین لحظه شورای پنجم میخواهیم خدمت کنیم از برگزاری این جشنواره استقبال کردیم.
رئیس شورا ادامه داد: ما به ازای هر صندلی مدیریتی در کشور ۷۳ شهید داده‌ایم، پس ما به دنبال عنوان و سهم خواهی و … نباید باشیم. بنده به‌ عنوان یک عضو کوچک شورا سعی کرده‌ام تا طی مدت حضورم در شورا این موضوع را با عمل خود اثبات کنم.
احمد رمضانپور با تقدیر و تشکر از همه شرکت‌ کنندگان در این جشنواره و برگزار کنندگان آن اذعان داشت: آثار بسیار خوبی از فرزندان این شهر به این جشنواره ارسال شد که مورد توجه قرار گرفت. هر مجموعه‌ای که دارای مرکز پژوهش و تحقیقات نباشد، دچار مشکل خواهد شد و ما در ابتدای کار شورای پنجم این موضوع را مطرح کردیم تا شورای پنجم دارای مرکز پژوهش‌ها باشد اما بنا به دلایلی امکانپذیر نشد.
 
وی افزود: شورای پنجم علیرغم همه دخالتهای بیرونی اقدامات خود را انجام داد. اعضای شورای پنجم رشت هر کدام دارای تجارب بسیار ارزنده‌ای هستند و ساعتها میتوانند طرح، ایده و برنامه بدهند و بنده علاقه‌مند بودم تا در شورای ششم از ترکیب ادوار گذشته شورا که دارای تجارب بسیار هستند، استفاده شود اما چنین نشد.
رمضانپور گفت: بنده از ۲۳ سالگی مشاور شهید انصاری بودم، در ۲۴ سالگی فرماندار شدم و در ۲۷ سالگی شهردار رشت و الی‌ آخر اما در این ۴ سال تجاربی به دست آوردم که در آن ۴۰ سال نبود. گاهی میگویم ایکاش این چیزی که امروز میدانم را در ابتدای آن چهار سال می‌دانستم اما امروز این تجارب را با خود میبریم و گویا کسی از این تجارب استفاده نمیکند.
 
رئیس شورا با بیان اینکه یکی از اهداف شورای پنجم فرهنگ‌ سازی بود، گفت: امروز رسانه‌ها وظایف سنگین‌تری دارند زیرا رسانه پل میان حاکمیت و مردم است. در گذشته تنها چند رسانه مکتوب بود اما امروزه فضای مجازی و گردهمایی های اجتماعی اضافه گردیده است که نقش رسانه را بیش از پیش پررنگ مینماید. رسانه ها باید نقد کنند اما برخی نقد را با باج‌ خواهی اشتباه گرفته‌اند. در این زمینه باید آموزش داده شود. رسانه میبایست بتواند واقعیتها را مطرح کنند.
رمضانپور در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما کارهای زیادی کردیم اما رسانه‌ها، ما را همراهی نکردند. ما در زمینه زمینهای نسقی کار کردیم، خدا نکند در این شهر یک زلزله بیاید، ما آمدیم این کار را سازماندهی کردیم، برای این کار شیوه‌نامه تنظیم کردیم که این شیوه نامه تبدیل به لایحه و لایحه منجر به قانون گردید. ایرادهای زیادی برای ما گرفته شد که پس از ساعتها بحث و بررسی از تک‌تک آنها دفاع کردیم و در نهایت در هیئت تطبیق نیز تائید گردید، سه ماه است که به شهردار ابلاغ کرده‌ایم و لازم‌ الاجرا است اما این لایحه بنا به ملاحظاتی از سوی ایشان هنوز اجرا نشده است که امیدواریم در این ده روز باقیمانده شورای پنجم این کار اجرایی گردد.
رمضانپور ادامه داد: در بحث پروژه کانال ژ۵ ما نیز اقدامات کاملی انجام داده‌ایم و موانع آن را مرتفع ساخته ایم که به سان دیگر پروژه های شهری در دوره ششم شورا نمود خواهد کرد.
در انتهای جشنواره از برگزیدگان و داوران این جشنواره تقدیر شد.