رسانه ها همکاران و همراهان شورای اسلامی شهر هستند
رسانه ها همکاران و همراهان شورای اسلامی شهر هستند
نظرات و ارایه راهکار از سوی رسانه ها موجب خوشحالی بنده می شود و پاسخگوی رسانه ها هستم.
گیرا آنلاین– علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای اسلامی شهر رشت در نشست هم اندیشی با رسانه های استان با بیان اینکه خبرنگاران را خارج از دایره شورا و شهرداری نمی بینم ، اظهار داشت :رسانه ها همکاران و همراهان شورای اسلامی شهر هستند.

وی افزود:رسانه ها میبایست راهکاری ارایه دهند که چگونه مشکلات شهر و شهروندان به اعضای شورا انتقال یابد و شهروندان می توانند از طریق رسانه ها در جریان تصمیم گیری های شورا قرار گیرند.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: نظرات و ارایه راهکار از سوی رسانه ها موجب خوشحالی بنده می شود و پاسخگوی رسانه ها هستم.

وی با بیان اینکه قوانین ، ماده و تبصره هایی در شورا وجود دارد که میبایست بر اساس آن ها تصمیم گیری و اقدام کرد، یادآورشد:شورای دوره ششم جز شورای نمونه بوده که بدون هیچ حاشیه ای رییس شورا را انتخاب کردند ، اعضای شورای ششم نمی خواستند ادامه دهنده مشکلات و اختلافات شورای گذشته باشند.

تاج شهرستانی در خصوص انتخاب شهردار تصریح کرد:یک گیلک زبان تحصیلکرده که سابقه کار در شورا را داشته به عنوان شهردار رشت انتخاب کردیم و از انتخاب شهردار ناراضی نیستم.

تاج شهرستانی متذکر شد:هر مدیری ذائقه و سلیقه مخصوص به خود را دارد شهردار هم در چارچوب اختیاراتی که دارد برای انتصاب های مدیریتی باید مستقل عمل کند ، شهردار باید کار مربوط به شهر را انجام دهد اگر اختلافی به وجود آید باید تنها برای ارایه خدمت بیشتر به مردم باشد.

وی با اشاره به نقش نظارتی شورا خاطرنشان کرد:انتقادات و اختلافات باید برای ارایه خدمت به مردم باشد نه چیز دیگر ، انتقاداتی بر عملکرد شهردار از سوی اعضای شورا وارد شده اما این انتقادات مبنای اختلاف نیست و تنها هدف ، خدمت به مردم است.

وی در خصوص مطالبات رسانه ها از شهرداری رشت اظهار داشت:مطالبات رسانه ها را پیگیری خواهم کرد و توزیع منابع مالی در بین رسانه ها باید عادلانه باشد.

تاج شهرستانی با انتقاد از اینکه زمین های داخل شهر ( میدان جهاد ، میدان امام حسین ) نباید به عنوان زمین زراعی تقلی شوند ؛ تصریح کرد:شهرها با رشد جمعیت بزرگتر می شوند و جهت ارایه خدمات به مردم باید تدابیری اندیشیده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ساخت و ساز در زمین های نسقی برای شهر در هنگام بروز حوادث و بحران مشکلات امنیتی ایجاد می کند ، خاطرنشان کرد:شهروندانی که در زمین های نسقی اقدام به احداث ساختمان می کنند متاسفانه برای گرفتن امتیازات آب ، برق و گاز با مشکل مواجه می شوند .

وی یادآورشد:قضاوت علیه شهردار زود است باید کمی صبر کرد ، مشکلات و کمبودها در حال رفع و رجوع هستند سعی میکنم شخصا هم نظارت بیشتری داشته باشم گاهی به دلیل اینکه حمل بر دخالت نشود ورود نمیکنم اما نظارت خواهم داشت.

وی با بیان اینکه رای بنده در شورای اسلامی شهر رشت از شهروندان حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار است، گفت:ساختار مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار را نمی پسندم ، توزیع خدمات شهری در همه مناطق باید عادلانه باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی فقط ساخت پیاده راه نیست همه جای شهر باید دیده شود ، اذعان داشت : آموزش های لازم در خصوص مواجه شهروندان با بحران های احتمالی و غیره باید ارایه شود کار فرهنگی صرفا به جشن گرفتن خلاصه نمی شود شهروندان باید بدانند که چه مطالباتی میبایست از شهرداری داشته باشند و به نوعی به حقوق شهروندی خود آگاه باشد.

وی با انتقاد از حاشیه های ایجاد شده در فضای مجازی توسط یکی از رسانه ها اظهار داشت:برخی از ورود بنده به شورا نگران و ناراحت هستند ، بنده به عنوان یک بازیگر با شناختی که مردم از من داشتند وارد شورا شدم ، مگر نیروی اسرائیلی هستم که نگران هستند، برای خدمت به مردم پا به عرصه شورا گذاشتم اگر خیانت در امانت کردم و …. نگران باشند .

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه معتقدم در انتخابات دور آینده شورای رشت چند نفر از اهالی فرهنگ و هنر منتخب می شوند ، بیان کرد: در حوزه سیاست باید صادق باشیم و مردم پذیرای افراد صادق هستند.

  • منبع خبر : لیجار