رد یک ادعا توسط شهرداری رشت
رد یک ادعا توسط شهرداری رشت
شهرداری رشت
گیرا آنلاین-شهرداری رشت در رد ادعای برخی کانالهای خبری اعلام می‌دارد؛ مدیریت شهری با هدف توسعه فضای سبز عمومی و افزایش سرانه بهره‌مندی شهروندان از این شاخص مهم، اجرای “فازهای جدید” پارک گیلانه، باغ سالار مشکات و باغ ژاپنی را در دستور کار قرار داده و این کار ابدا به معنای افتتاح مجدد فاز قبلی فضاهای مذکور نیست.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – شهرداری رشت در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ خبری در مورد افتتاح فاز‌های جدید باغ سالار مشکات، پارک گیلانه و همچنین باغ ژاپنی در دهه مبارک فجر امسال منتشر کرد که ظاهرا نسبت به آن و در مورد کم و کیف پروژه‌های مذکور سوء برداشتی از سوی برخی معدود کانالهای خبری اتفاق افتاده است.

توسعه فضای سبز عمومی، افزایش سرانه بهره‌مندی شهروندان از این شاخص و در نهایت تعریف پروژه‌های جدید نظیر پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان از جمله مهمترین دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری و شهردار رشت در دوره جدید مدیریتی بوده و هست، تا جایی‌که سید امیر حسین علوی شهردار رشت بارها بر تمرکز شهرداری نسبت به این موضوع و تامین منابع مالی آن حتی با وجود مشکلات عدیده اعتباری تاکید داشته است.

در اطلاع‌ رسانی نادرست و برآورد نه‌ چندان دقیق کانالهای خبری مذکور آمده که “شهرداری رشت به دنبال افتتاح پارکهایی است که قبلا به بهره‌برداری رسیده‌اند” در حالی‌ که شهرداری رشت قبلا هم با جزئیات مبسوط اعلام کرده که افتتاح فازبندی شده باغ سالار مشکات، پارک گیلانه و همچنین باغ ژاپنی در دستور کار قرار گرفته و حتی اطلاعات مربوط به نحوه اجرای پروژه‌ها و مقیاس آنها به طور دقیق ذکر شد و به اطلاع شهروندان عزیز رسید.

در اینجا بار دیگر لازم است چند نکته مهم در راستای تنویر افکار عمومی و صد البته افزایش اطلاعات عمومی تعدادی از این کانال‌های خبری معدود مورد اشاره قرار گیرد، نخست اینکه افتتاح “فاز دوم” پارک گیلانه و “فاز دوم” باغ سالار مشکات در دهه مبارک فجر توسط شهرداری رشت هدف گذاری شده است.

گفتنی است، مساحت پروژه فاز دوم باغ سالار مشکات حدود دو هکتار و با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان توسط شهرداری رشت در حال اجراست و با توجه به پیشرفت فیزیکی خوبی که دارد، پیش بینی شده در دهه مبارک فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فاز دوم پارک گیلانه نیز به مساحت ۴۸۴۸ مترمربع همچنین ۲۴۳۵ مترمربع فضای سبز با هزینه ای بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال شامل پیست دوچرخه سواری، اسکیت، فضای سبز گلکاری، نصب چراغ‌های روشنایی، جدول گذاری و … می باشد که در دهه فجر افتتاح می گردد.

در مورد روند اجرای پروژه باغ ژاپنی هم قابل ذکر است که این پروژه از تاریخ ۳ تیر سال ۱۴۰۰ در دو فاز در حال اجراست؛ از اهداف پروژه باغ ژاپنی که به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در بخشی از پارک مفاخر رشت در حال احداث می‌باشد، می‌توان به رونق گردشگری شهر رشت، ایجاد و توسعه پارکهای عمومی و افزایش سرانه فضای سبز اشاره نمود.

لازم به ذکر است که الگوی افزایش سرانه فضای سبز شهری را می‌توان در ایران مبتنی بر توسعه فضاهای سبز مشاهده نمود به عنوان مثال فاز دوم بوستان نهج البلاغه تهران، فاز دوم بوستان رود پارک مشهد، فاز دوم بوستان ملل ساری، فاز جدید بوستان ارم همدان و … را میتوان از این دست برشمرد.