رد صلاحیت‌ها بر اساس تسویه‌حساب‌های شخصی و سیاسی نباشد
رد صلاحیت‌ها بر اساس تسویه‌حساب‌های شخصی و سیاسی نباشد
با روشی قانونی دلسردی مردم را کنار بزنیم
گیرا آنلاین-  به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورای شهر رشت در یکصد و نود و ششمین جلسه شورا با اشاره به رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات شورای ششم اظهار داشت: خطابم به شورای نظارت استان است. طبق قانون و اصل صریح قانون اساسی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نمایندگان مجلس کار نظارت بر انتخابات را برعهده دارند.
  وی ادامه داد: بنده به‌عنوان کسی که این مراحل را طی کرده است و به‌عنوان اولین دوره شورا به‌عنوان یکی از مسئولین تصمیم گیر هیئت نظارت استان کارها را پیگیری کرده، به حرف این پیشکسوت خود توجه کرده و نگاه فردی، شخصی، گروهی، سیاسی و خانوادگی را کنار بگذارند، زیرا این قدرت همیشه نیست و باید در دنیا و آخرت پاسخگوی اعمال خود باشند، در دنیا به مردمی که از آنان رأی گرفته‌اند باید پاسخ دهند.
  رمضانپور با اشاره به ادعای تضییع حقوق بیت‌المال در توجیه برخی رد صلاحیت‌ها گفت: تضییع حقوق بیت‌المال با گزارش مشخص نمی‌شود و باید مستندات قانونی در خصوص آن ارائه شود. این یعنی باید برای شخص پرونده تشکیل شود و به مراجع قضایی برود و قاضی در این خصوص حکم صادر کند. تا زمانی که این حکم‌ها نیست حق ندارید صرفاً بنا به یک گزارش توسط فردی که نه زمان شاه را دیده است، نه زمان منافقین را دیده است و دری به تخته خورده و کاره‌ای شده، بسنده شود. اعضای سه نفره هیئت نظارت جایگاهی بزرگ دارد و باید احقاق حق کنند وگرنه باید پاسخ مردم را بدهند، اگر قرار باشد بنا به تسویه‌حساب‌های شخصی و سیاسی باشد باید در مقابل مردم و سپس در برابر خداوند پاسخ بدهند، بنده در این خصوص تذکر جدی می‌دهم.
 ریاست شورا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شور انتخاباتی، اذعان داشت: اینکه می‌خواهند فقط جریان خاصی وارد انتخابات شوند یعنی تلاش برای کاهش حضور مردم پای صندوق‌های رأی، آن‌هم در شرایطی که عملکرد مسئول توسط دلسردی و دل‌زدگی مردم شده است. شما باید روشی را در چهارچوب قانون انتخاب کنید که این دل‌زدگی از بین برود.