راه اندازی بخش سلامت مادران در سامانه ۴۰۳۰
راه اندازی بخش سلامت مادران در سامانه ۴۰۳۰
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی بخش سلامت مادران در سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات مادران و بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

گیرا آنلاین- دکتر آبتین حیدرزاده-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه مادران از جمله گروه های آسیب پذیر به ویژه در شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ هستند، ارتباط آنها با کارشناسان از طریق سامانه ۴۰۳۰ امکان پذیر شده است.

 دکتر حیدرزاده، با اشاره به اینکه بخش سلامت مادران در سامانه ۴۰۳۰ فعال شده است، ابراز کرد: در این سامانه، کارشناسان مجرب مامایی پاسخگوی سوالات مادران هستند و در صورت موافقت وزارت بهداشت، این سامانه در حوزه کودکان نیز فعال خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با شیوع بیماری کووید-۱۹ و به منظور کاهش مراجعات حضوری مادران به مراکز ارائه خدمات، تمامی مراقبت های دوران بارداری که می بایست در ۸ نوبت انجام شود، در ۵ نوبت تجمیع شده و به مادران ارائه می شود؛ این در حالی است که مراقبین سلامت همواره پاسخگوی نیازهای مادران از طریق تماس تلفنی نیز هستند.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به نیاز مادران در دو بخش «سلامت مادران شامل مراقبت های قبل از بارداری،حین بارداری و پس از زایمان» و همچنین «بیماری کووید-۱۹ در بارداری» با حضور  ۲۷۰ نفر کارشناس و کارشناس ارشد مجرب مامایی در سطح کشور و به صورت شبانه روزی راه اندازی شده است. از این تعداد، ۶ نفر کارشناسان مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشند.