رئیس شورای شهر رشت: بابت مصوبه شورا در دیوان دفاع می کنیم / تناقض گویی عضو شورا پیگیری می شود
رئیس شورای شهر رشت: بابت مصوبه شورا در دیوان دفاع می کنیم / تناقض گویی عضو شورا پیگیری می شود
رئیس شورای شهر رشت گفت: پیگیر تناقض گویی یکی از اعضای شورای رشت برای تعیین تکلیف بسیاری از مباحث و اتفاقات رقم خورده هستیم.

گیرا آنلاین_به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: امیدوارم عزاداریهای تمامی همشهریانم در این ایام مورد قبول درگاه باریتعالی قرار بگیرد.

وی به شروع فعالیت شورای ششم رشت اشاره کرد و گفت: شورای ششم رشت بر خلاف شوراهای ادوار گذشته رشت ، پیش از شروع فعالیت رسمی نسبت به انتخاب هیئت رئیسه، اعضای کمیسیون های تخصصی و حتی انتخاب شهردار مورد نظر با تعامل و هماهنگی بسیار خوبی که بین اعضا وجود داشت، اقدام کرد تا از فرصت سوزی ها جلوگیری کند.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اينکه شورای ششم همزمان با دولت جدید فعالیتش را آغاز کرد افزود: برخی از افراد مورد نظر برای شهرداری رشت نگاهشان به مناصب دولتی بود ، از این جهت انتخاب شهردار قوی برای شورا مشکل بود و در نهایت نیز با لحاظ بسیاری از مباحث از جمله ثبات مدیریتی ،شهردار بر جا مانده از شورای پنجم رشت را انتخاب و در این جایگاه ابقا کردیم که در کمتر از دو هفته بنا به دلایل اداری و شخصی وی استعفا داد و شورای ششم مجددا در چرخه انتخاب شهردار قرار گرفت.

کارگرنیا با اشاره به اینکه خواسته شورا و مردم تحول عمده در شهر بود بیان کرد : حدود ۴۰ نفر در آن مرحله برای تصدی کرسی شهرداری رشت داوطلب شدند و با توجه به تجربه ۸ ساله علوی در عضویت شورا و برنامه هایی که ارائه کرد ،شورا تصمیم گرفت تا وی را برای تصدی این جایگاه انتخاب کند تا در کنار شناخت وی از مجموعه مدیریت شهری و وجود مدیران توانمند در شهرداری و همچنین حمایت شورا ،بتوانیم اقدامات خوبی در راستای توسعه و تحول شهر انجام دهیم.

وی بیان اینکه متاسفانه در همان ابتدای راه متوجه شدیم که روز به روز از برنامه ها فاصله می گیریم تصریح کرد: با وجود تذکرات متعدد و توصیه به پرهیز از فرصت سوزی، تغییر رویه ای در عملکرد شهردار ایجاد نشد و علیرغم میل باطنی اعضای شورا، بر اساس ماده ۷۳ قانون تشکیلات و وظایف شوراها ، چون شهردار مطابق با برنامه ها و اهداف تعیین شده عمل نکرد ،طرح سوال و استیضاح انجام شد.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه علوی در مرحله طرح سوال در شورا حضور پیدا کرد افزود: علوی در جلسه استیضاح حضور پیدا نکرد و در نهایت در حضور اعضای شورا ، خبرنگاران و دو دوربین، رأی گیری انجام شد و نتیجه نیز آن بود که ۸ نفر از اعضای شورا از پاسخ‌های علوی قانع نشدند.

کارگرنیا به اعتراض یکی از اعضای شورا پیرامون مخدوش بودن دو برگه رأی اشاره کرد و گفت: یکی از اعضای شورا به رأی گیری اعتراض داشت و معتقد بود که دو برگه رای مخدوش است که همان لحظه بررسی‌ و مشخص شد مشکلی وجود ندارد و به منظور رفع هر گونه شبهه ،برگه های رای به حاضرین و دوربین نشان داده شد تا همه مطمئن شوند که برگه ها مخدوش نیستند و برخی مربع داخل برگ رأی را کاملا با خودکار پُر کرده و تعدادی هم تیک زده اند.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون پس از برکناری شهردار باید نسبت به‌ انتخاب سرپرست اقدام شود افزود: یکی از پرسنل با تجربه شهرداری رشت پس از پایان شمارش آرای استیضاح به عنوان‌ سرپرست شهرداری پیشنهاد داده شد که با ۹ رای از مجموع یازده عضو حاضر شورا، سید مجتبی خدمت بین دانا به عنوان‌ سرپرست شهرداری انتخاب شد

مخفی بودن رای گیری استیضاح به درخواست ۹ عضو شورا

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه چهار تن از اعضای شورا در صورتجلسه نوشتند که رأی به ابقای شهردار داده‌اند گفت : پیش از رأی گیری درخواست تعدادی از اعضای شورا مبنی بر مخفی بودن رای گیری را به رأی گذاشتیم که ۹ نفر به مخفی بودن آن رای دادند، فلذا کسی نمی تواند کشف رأی کند و بگوید چه کسی چه رایی داده است.

پیگیری قانونی تناقض گویی یکی از اعضای شورا

کارگرنیا با تاکید به اینکه هر شخصی حق دارد به احکام صادر شده خود در دیوان عدالت اداری اعتراض کند تصریح کرد: متاسفانه تناقض گویی های یکی از اعضای شورا موجب بروز چنین مشکلاتی شده و یقینا این موضوع را با توجه به مستنداتی که داریم، پیگیری قانونی خواهیم کرد.
متاسفانه این رفتارها موجب شده تا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی در مبحث پسماند که فرصت زیادی هم برای تنظیم اسناد ندارد با مشکلاتی مواجه شود.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه فرماندار و همان عضو شورایی که تناقض گویی دارد ، در جلسه دیوان عدالت برای رسیدگی به درخواست دستور موقت حضور پیدا کرده بودند، گفت: قاضی دیوان دستور موقت برای ادامه کار علوی را در شهرداری صادر کرد و هنوز مصوبه شورا در دادگاه رسیدگی کامل نشده و ملغی نگردیده و منتظریم تا از شورا به منظور ارائه مستندات در دادگاه دعوت شود تا از رأی و مصوبه خودمان دفاع کنیم.

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه به دنبال ثبات مدیریتی هستیم بیان کرد: اختلافات باعث رکود شهر می‌شود و متاسفانه هزینه چنین اختلافاتی دامنگیر مردم و شهر است و ما علوی را برای یک دوره چهار ساله انتخاب کرده بویم اما وی فرصت را از دست داد.