رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت :اختصاص زمین ۱۹۵ هکتاری سفیدرود رشت برای ساماندهی صنوف پُر خطر رشت / خیابان های رشت توانایی بازگشایی چندانی ندارد
رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت :اختصاص زمین ۱۹۵ هکتاری سفیدرود رشت برای ساماندهی صنوف پُر خطر رشت / خیابان های رشت توانایی بازگشایی چندانی ندارد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

گیرا آنلاین_ رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: قرار بود زمین ۱۹۵ هکتاری سفیدرود رشت به منظور ساماندهی مشاغل پُر خطر و مزاحم رشت ساماندهی شود اما گویا تصمیم دارند از این زمین به منظور احداث مسکن ملی استفاده کنند.

 محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در دیدار با فرماندار رشت در ساختمان فرمانداری با تبریک انتصاب وی در جایگاه فرماندار شهرستان رشت اظهار کرد:
بیشترین جمعیت استان گیلان در شهرستان رشت حضور دارند و در ایام عادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و در ایام تعطیل بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در شهر رشت پذیرا هستیم.

وی با بیان اینکه رشت به واسطه این حجم جمعیتی مشکلات فراوانی نسبت به دیگر شهرهای گیلان دارد افزود: به واسطه مشکلات عدیده ای که شهر رشت با آن مواجه است تا کنون دو مرحله به صورت حضوری و یک مرحله با نامه نگاری تقاضای دیدار با استاندار گیلان را داشته ایم و حتی از طریق معاون استاندار گیلان نیز این موضوع را مطالبه کرده ایم اما متاسفانه تا کنون این دیدار تحقق پیدا نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه مباحث و مشکلات رشت را با فرماندار مطرح می کنیم بیان کرد: یکی از مشکلات متعددی که شوراهای کل کشور از جمله شورای رشت با آن دست به گریبان هستند عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است و متاسفانه در حال حاضر فقط در حوزه شهرداری می توانیم مباحث را پیگیری کنیم و سایر دستگاه ها هیچ گونه هماهنگی از این بابت با حوزه مدیریت شهری رشت ندارند و این موضوع موجب تاخیر در روند اجرای پروژه ها می شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری رشت یک نقیصه بزرگ است بیان کرد: این مسئله موجب یک دور تسلسل در بسیاری از پروژه ها شده است که ضرر و زیان فراوانی به شهر تحمیل می کند.

وی به ساماندهی صنوف مشاغل مزاحم و پر خطر در رشت اشاره کرد و گفت: برابر مصوبه هییت وزیران مبنی بر ساماندهی مشاغل مزاحم پر خطر شهری ، قرار بود یک کارگروه محلی با هدف ساماندهی صنوف در فرمانداری ها تشکیل شود که پیش از حضور فرماندار جدید فقط در یک مرحله این کارگروه تشکیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه شهر رشت گنجایش پذیرش خودروها را تا این حد ندارد تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثریت خیابان های رشت به واسطه بافت خاص و قدیمی توانایی بازگشایی چندانی ندارند ، قصد داریم برابر دستورالعمل هیئت وزیران ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را به خارج از شهر هدایت کنیم تا با این اقدام حجم وسیعی از ترافیک رشت کاهش پیدا کند.

کارگرنیا با بیان اینکه قرار بود در زمین ۱۹۵ هکتاری سفیدرود رشت برای ساماندهی صنوف این شهر برنامه ریزی شود افزود: متاسفانه اخیرا متوجه شدیم قرار است این زمین برای احداث مسکن در اجرای طرح مسکن ملی اختصاص پیدا کند که با این اقدام معضل ترافیک رشت همچنان پابر جا و به جهت عدم وجود زیر ساختهای لازم در مسیر جاده لاکان مشکلات بیشتری در این بخش به رشت تحمیل می شود.