رئیس شورای اسلامی شهر رشت: طرح سوال از شهردار رشت با ۹ امضای موافق اعلام وصول شد
رئیس شورای اسلامی شهر رشت: طرح سوال از شهردار رشت با ۹ امضای موافق اعلام وصول شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

گیرا آنلاین-رئیس شورای اسلامی شهر رشت از اعلام وصول طرح سوال از سید امیر حسین علوی شهردار رشت با ۹ امضای موافق از سوی اعضای شورای شهر رشت خبر داد.

محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در نوزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با سلام و درود به شهدای انقلاب اسلامی ایران بالاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز هشتم دی ماه مصادف با سالروز حرکت بزرگ ، خودجوش و انقلابی مردمان دیار میرزا کوچک جنگلی در اعلام حمایت از ارزش های ناب انقلاب و رهبر معظم ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردمان ایران اسلامی در هشتم دی ماه سال ۸۸ در دفاع از ارزش های انقلاب و ولی فقیه شان به خیابان ها ریختند افزود: مردمان دیار میرزا کوچک جنگلی در آن سال ، یک روز جلوتر از دیگر شهرهای کشور با مشت های گره کرده به خیابان ها ریختند و انزجار خود را از دولت های مستکبر خارجی و عوامل نفوذی و خود فروخته داخلی نشان دادند و پس از آن در نهم دی ماه مردمان دیگر شهرهای کشور نیز با حضور در خیابان ها به دفاع از حریم ولایت و ارزش های انقلاب پرداختند .

کارگرنیا با تاکید به اینکه حماسه هشتم دی ماه نشانه ارادت قلبی مردمان گیل و دیلم نسب به رهبر عزیز ایران اسلامی است تصریح کرد: دشمنان مستکبر و نفوذی ها بدانند هیچ گاه در دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.

دشمنان ایران اسلامی تحمل حضور فرزندان دلاور ایران اسلامی را ندارند

وی به سالروز شهادت سردار شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در تمامی ادوار اثبات کردند که تحمل حضور فرزندان غیور و دلاور ایران اسلامی را ندارند و با ترور و به شهادت رساندن آنان ، همواره خباثت خود را بر علیه ایران و ایرانی به اثبات رسانده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به نقش موثر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از میهن اسلامی و امنیت کشور اشاره کرد و گفت: در نهایت در سیزدهم دی ماه سال ۹۸ سردار رشید ایران اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی را ترور و به شهادت رساندند.

کارگرنیا با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی تصور می کردند با به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، این شخصیت گرانقدر و تفکراتش برای همیشه به فراموشی سپرده می شود اما با خروش عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، به جهانیان اثبات شد که تفکر شهید سلیمانی برای همیشه زنده است و شهادت این سردار بزرگ و همرزمانش ملت ایران اسلامی را بیش از گذشته بیدارتر و هوشیارتر در مسیر انقلاب و ولایتمداری قرار داد. دارند.

تذکر به شهردار رشت بابت تامین تجهیزات مورد نیاز در زمان بارش برف

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرد سال افزود: فصل سرد سال آغاز شده است و در این فصل شاهد بارش باران های شدید و برف در رشت هستیم و به شهرداری رشت بابت تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز به منظور مقابله با چنین شرایطی تاکید می کنیم و امروز نیز از این بابت طی نامه ای این موضوع به شهرداری رشت تذکر داده شد.

بزرگ نمایی اجرای آسفالت در شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از روالی که در شهرداری رشت در دست انجام است بیان کرد: شورا و شهردار رشت قول انجام اقدامات بزرگ را به شهروندان داده اند و بزرگ نمایی اجرای آسفالت و لکه گیری کار بزرگی نیست که دائما بابت آن در بوق و کرنا می کنند.

امنیت شهروندان رشت خط قرمز شورای ششم

کارگرنیا با تاکید به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز شورای ششم رشت است گفت: در این موضوع با کسی تعارف نداریم و چنانچه خطری به واسطه عملکرد ضعیف برخی از افراد ، امنیت شهروندان را تهدید کند بدون شک شورای ششم در این باره سکوت نمی کند‌.

وی به نامه ای با امضای ۹ عضو شورا پیرامون طرح سوال از شهردار رشت افزود: در این نامه آمده است با توجه به تذکرات پی در پی به شهردار رشت پیرامون مباحث مختلف تا کنون تغییر رویه و پاسخ موثری از سوی شهردار رشت مشاهده نشده است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دلایل طرح سوال از شهردار رشت توسط اعضای شورا بیان کرد: این طرح سوال در هشت بند به حوزه ریاست شورا ارائه شد و مواردی از جمله عدم پاسخگویی شهردار رشت پیرامون وضعیت نامطلوب پل های عابر پیاده مکانیزه ، عدم شناسایی مشاغل پر خطر شهر رشت با هدف کاهش بار ترافیک این شهر، بی توجهی به افتتاح حساب از محل اخذ عوارض از کمیسیون ماده صد به منظور ایجاد پارکینگ در سطح رشت ، عدم ساماندهی ورودی های شهر رشت، عدم مشخص کردن قدرالسهم شهرداری رشت از محل CNG های متعلق به شهرداری رشت ، بی توجهی شهردار رشت به تذکرات شورا پیرامون انتصابات مدیران شهرداری و غیره از مواردی بود که به طرح سوال شهردار رشت انجامید.
کارگرنیا با بیان اینکه شهردار رشت بر اساس فرصت قانونی باید پاسخگوی سوالات اعضای شورا باشد گفت: بر اساس قانون شهردار رشت باید در مدت زمانی ۱۰ روزه به سوالات مطرح شده پاسخ دهد.