رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت: تلاش شد با کمترین هزینه جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت برگزار شود
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت: تلاش شد با کمترین هزینه جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت برگزار شود
.

گیرا آنلاین_  رئیس ساز مان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت در گفتگو با میترا حسابی خبرنگار باز باران خبر اعلام کرد جشنواره فیلم کوتاه رشت با هزینه بسیار کمتری که در فضای مجازی مطرح شده برگزار شده است.

علی محجوب با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت گفت: ۱۸۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از بازبینی هیات بازبینی ۴۲ اثر به بخش داوری راه پیدا کرد.

وی افزود: ما از ۲۵ استان و ۲۷ شهر مهمان داشتیم.، داوران، هیات بازبینی نیز مهمان اختتامیه در رشت بودند.

محجوب در ادامه معرفی جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت گفت: هر جشنواره ملی باید چند کارگاه تخصصی را برگزار کند که ما در این زمینه فعال بودیم. باید گفت که جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت جزء انگشت شمار جشنواره‌های ملی دارای مجوز از وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است.

ما خوشحالیم که در حال برندسازی هستیم و امیدواریم به جایگاه بین المللی برسیم.

ریس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت درباره هزینه‌های جشنواره نیز گفت: در فضای مجازی گفته‌اند که ما فقط برای اختتامیه دو میلیارد تومان هزینه کردیم که اینطوری نبوده است. تمام اسناد موجود است که کمتر از یک سوم این مبلغ ادعایی برای این جشنواره هزینه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما سه جلسه شورای سیاست گذاری در استانداری گیلان،سه جلسه نیز در کمیسیون فرهنگی شورا و بیش از ده ها جلسه در سازمان فرهنگی داشتیم. قدرالسهم هر دستگاه مشخص است. کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، نماینده بازرسی و حراست شهرداری هم به عنوان ناظر بر عملکرد ما در هر سازمان حضور دارند و نظارت می کنند. ردیف های مالی و اسناد مشخص است، صورتجلسات مشخص است. تفاهم نامه ها مشخص است و ما نمی‌توانیم هزینه ای خارج از چهارچوب داشته باشیم. هرچیزی حساب کتابی دارد و ما تلاش کردیم با کمترین هزینه جشنواره یک جشنواره ملی برگزار کنیم.

محجوب با اشاره به حضور دستگاه های مختلف برای برگزاری جشنواره گفت: سازمانهای زیادی داشتیم که پای کار آمدند. از منطقه آزاد انزلی و میراث فرهنگی ، حوزه هنری، انجمن سینمای جوان تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های دیگر هم حضور داشتند. آورده شهرداری رشت هم مشخص است. همه پای کار آمدند تا این جشنواره به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: ما نقص‌های خودمان را می‌پذیریم. اگر کوتاهی بود می پزیریم و انتقادات نیز وارد است. با این حال این جشنواره فقط متعلق به شهرداری رشت نیست و برای شهر رشت است. همه باید کمک کنند همه باید پای کا بیایند. این که به دروغ چیزی را جلوه دهیم مورد تشویش اذهان عمومی شویم جز تخریب و از بین رفتن جشنواره چه چیزی حاصل می شود و آیا این کار درستی است؟

ما در تمامی سایت های خبری و صفحات رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، انجمن سینمای جوان از زمان رونمایی پوستر تا نحوه ارسال آثار و تا پایان ارسال آثار و تا اختتامیه را اطلاع رسانی کردیم. چطور برخی مدعی می شوند ما نمی دانستیم. اگر اطلاع نداشتید چطور از ۲۵ استان کشور ۱۸۴ اثر به جشنواره ارسال می شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده برای این جشنواره گفت: این جشنواره قرار است یک برند برای شهر رشت باشد و موضوعش خاص شهروندی و شهر است. ما اکنون را نباید ببینیم. باید چند سال دیگر را ببینیم باید ریل گذاری درست انجام شود تا همیشه ادامه داشته باشد. کمی و کاستی ها برطرف گردد.، باید جشنواره روزی بین المللی شود. به جایگاه اصلی خود برسد و شاهد حضور هنرمندان بسیاری از کشور ها در شهر رشت باشیم. و این دور از دسترس نیست بتوانیم مثل جشنواره فجر ، جشنواره فیلم کوتاه رشت نیز مطرح و برگزار کنیم.

وی در پایان با تقدیر از هنرمندان و اصحاب رسانه گفت: این روشن است که هنرمندان و رسانه ها نقش ویژه ای در برگزاری این رویداد ایفا نمودند و اگر نبود حضور هنرمندان و اطلاع رسانی خوب و به موقع رسانه امروز شاهد درخشش این جشنواره در سطح ملی نبودیم.

ایشان همچنین در تقدیر از منتقدان گفت: انتقاد خوب است اما باید سازنده باشد.، موجب رشد گردد و معتقدم کسانی که با دروغ به تخریب می‌پردازند منافع خودشان را نتوانستند داشته باشند و شاید انتظارات دیگری داشتند. که شاید در گذشته بوده اما امروز نیست.

البته رسالت سازمان با توجه به نگاه اعضای محترم شورا و شهردار محترم، همیشه حمایت از هنرمندان، ورزشکاران و فعالان حوزه اجتماعی به اندازه بضاعت و توان بوده، هست و خواهد بود.

که در گزارشات و صفحه رسمی سازمان و شهرداری رشت کاملا مشهود است.