دومین جلسه شورا فرهنگ عمومی خمام تشکیل شد
دومین جلسه شورا فرهنگ عمومی خمام تشکیل شد
دومین جلسه شورا فرهنگ عمومی شهرستان خمام صبح امروز با محوریت جشن نیمه شعبان برگزار شد.

به گزارش گیرا آنلاین صبح امروز  دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی خمام با حضور جمعی از مسولین بخش و شهرستان برگزار شد .

حجت الاسلام هادی حبیبی امام جمعه خمام در دومین جلسه شورا فرهنگ عمومی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و جانباز عنوان کرد: نیمه شعبان از جمله اعیادی است که نوید روزهای روشن و امید آفرین را می دهد

وی با اشاره به برگزاری جشن عمومی در خیابان ها عنوان کرد : در این ایام باید برنامه های عمومی و مردمی داشته باشیم و در اکثر خیابان ها و کوچه ها بتوانیم شادی این جشن را مشاهده کنیم .

امام جمعه خمام با بیان اینکه شهرستان خمام با وجود نزدیکی به مرکز استان مظلوم واقع شده است گفت : وظیفه ما حمایت است و تلاش خواهیم کرد تا در دهه مهدویت نشاط جمعی در شهرستان تحقق پیدا کند .

مهندس اسفندیار جوشن نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد پیش رو گفت : نیمه شعبان یکی از اعیادی است که باید همه مردم و نهادها برای هر چه بهتر برگزار شدن آن تلاش کنند .

وی با اشاره به نواقص و کمبود لوازم و مکان مناسب در ادارات شهرستان خمام بیان کرد : متاسفانه برنامه های ما در حد شهرستان نمی باشد و در تلاش هستیم تا به این مهم دست یابیم .

فرماندار خمام با بیان اینکه هرگونه برنامه محوری فرهنگی در شهرستان باید در این جلسه مطرح شود ، افزود: همه ادارات و نهادها باید برای بهتر برگزار شدن جشن نیمه شعبان تلاش کنند .

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه نقایص بسیار است و ما همچنان دنبال اولیه ها هستیم اظهار کرد : از هر پیشنهادی برای برگزاری باشکوه تر جشن نیمه شعبان استقبال خواهیم کرد .

سرهنگ شوشتری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمام نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز گفت : جلسه شورای فرهنگ عمومی پارلمان فرهنگی شهر است .

وی با بیان اینکه ماحصل جلسات باید مشخص شود عنوان کرد : برای اثرگذاری بهتر جلسات باید طرح هایی ارائه شود و میزان مشارکت دستگاه ها در جلسات مشخص شود .

سرهنگ شوشتری با اشاره به این که نتایج جلسات باید سبب ارتقای فرهنگ عمومی شهر شود گفت : جلسه ای موفق است که ماحصل آن تقویت فرهنگ دینی و استحکام خانواده ها و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و همچنین پیشرفت شهر شود

وی با اشاره به اینکه مباحث موجود باید موضوع بندی و اولویت بندی شود گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی بر سه اصل اقتصاد، حکومت و ارتباطات است که باید به آنها رسیدگی شود .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برای برگزاری جشن نیمه شعبان گفت : باید جشن اجتماعات مردمی در این ایام برپا شود و همه با هم تلاش کنیم تا در اثرگذاری شهر موفق تر از قبل عمل کنیم.

سید رضا شاد دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی نیر در آخر ضمن تبریک اعیاد و تشکر از همراهان همیشگی و اصحاب رسانه در جلسات گفت: اعیاد شعبانیه فرصتی مغتنم برای اجرای برنامه های اثرگذار و مردمی است.

وی با اشاره به  مردمی بودن برنامه ها در کنار امید آفرینی و شور و نشاط اجتماعی گفت:  باید مراسمات و جشن‌های این عید بزرگ و مبارک در شان این روز فرخنده برگزار شود.

نماینده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در شهرستان خمام  با بیان اینکه اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی در زمینه‌سازی برگزاری جشن‌های مردمی نیمه شعبان ضروری است بیان کرد: امید است جشن‌های نیمه شعبان با کیفیت و با استقبال پرشور مردم برگزار شود.