دولت سیزدهم یک هزار واحد صنعتی راكد را به چرخه تولید بازگرداند
دولت سیزدهم یک هزار واحد صنعتی راكد را به چرخه تولید بازگرداند
تعيين سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان متولی طرح افزایش ظرفيت تولید در كشور

گیرا آنلاین– معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی راکد در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی طی امسال به چرخه تولید خبر داد و گفت: فعال سازی یک هزار واحد از این تعداد در دولت سیزدهم انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز جمعه همزمان با سفر رئیس جمهور و جمعي از اعضاي هیأت دولت به استان گیلان  افزود: طرح افزایش ظرفيت تولید را در کشور در دو بخش احیاء واحدهای تولیدی راکد و افزایش راندمان تولید واحدهاي صنعتي فعال آغاز کرده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که برای اجرای این طرح راهکارهایی درنظر گرفته شده است که یکی از ابزارهاي مالی آن تأمين مالي زنجیره‌اي است، اضافه كرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان متولی طرح افزایش ظرفيت تولید در كشور تعيين شده است.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۴۸۵ واحد صنعتي در داخل شهرک‌ها و نواحي صنعتي به عرصه تولید بازگشتند که ۲۵ هزار شغل جدید را ایجاد کرد.

رسولیان همچنین به فعال سازی بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی خارج از شهرک‌هاي صنعتي نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع واحدهای احیاء شده طی سال‌ جاری، حدود یک هزار واحد از زمان استقرار دولت سیزدهم بوده است.

وي با بیان این‌که حدود ۱۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتي راکد در کشور شناسايي شده است، يادآور شد: احیاء یک هزار و ۶۰۰ واحد توليدي در داخل شهرک‌ها و نواحي صنعتي و ۴۰۰ واحد صنعتي در خارج از آن‌ها برای امسال هدف گذاری شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنج شنبه در آستانه سفر رئیس جمهور و جمعي از اعضاي هیأت دولت به استان گيلان، پس از نشست با مديران و كاركنان شركت شهرك‌هاي صنعتي، با حضور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و در ديدار چهره به چهره و بي‌واسطه، مسائل و مشكلات صنعتگران، معدنكاران و بازرگانان گيلاني را از نزديك مورد بررسي و پيگيري قرار ‌داد.