دولت در حوزه اقتصاد و کشاورزی موفق نبوده است
دولت در حوزه اقتصاد و کشاورزی موفق نبوده است
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه گفت: مسوولان استان به مردم قول های واهی مبنی بر تعطیلی دو ماهه آینده مرکز دفن سراوان ندهند.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از اندیشه تازه  ؛ جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت : وی با اشاره به پیش ثبت نام کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کشور گفت : خوشبختانه تا دیروز قریب به ۲۰ هزار نفر داوطلب برای شرکت در کاندیداتوری انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند و این در حالی است که در ۴ سال پیش ، جمعا ۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده بودند و روند ثبت نام تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و اگر همین شور و نشاط در ثبت نام استمرار یابد به تعداد ۵۰ هزار داوطلب در حوزه نمایندگی مجلس خواهیم رسید .

کوچکی نژاد افزود : از یک سو این روند خوب است و با توجه به اصلاح قانون انتخابات و پیش ثبت نام در مرحله نخست فرآیند قرار گرفته است و ثبت نام اصلی از مهر ماه آغاز می شود و در این فرصت شورای نگهبان می تواند در بازه زمانی مطلوب به بررسی شرایط و صلاحیت داوطلبان بپردازد و همچنین داوطلبان کم کم که به مرحله ثبت نام ورود می کنند فعالیت های انتخاباتی خود را شروع کرده و می توانند افکار عمومی را جلب نمایند.

وی با بیان اینکه نمایندگان فعلی مجلس باید نسبت به عملکرد خود در چهار سال گذشته پاسخگو باشند ،افزود : بنده هنوز تصمیمی برای ثبت نام اتخاذ نکرده ام اما نمایندگانی که تصمیم به ثبت نام مجدد دارند باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند .

در چهار سال گذشته اینجانب تلاش کرده ام که بر روی پروژه های کلان استان بیشتر ورود کنم در عین حالی که به کوچکترین پروژه های دستگاه‌های اجرایی نیز کمک شد . در این استان مدیر کل دستگاه اجرایی را یافت نمی کنید که به آن دستگاه از لحاظ اعتباری ، بودجه ای و قانون گذاری کمک نشده باشد .

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام با اشاره به اهم پروژه های استان عنوان کرد : در سطح استان بحث جمع آوری فاضلاب شهرستان رشت مطرح است و پیمانکار مربوطه پروژه را در منطقه فخب آغاز کرده که شش هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و در حال تامین منابع مالی این پروژه هستیم و ۱۰۰۰ میلیارد تومان تاکنون تامین منابع مالی شده است و سالانه نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد.

وی اضافه کرد : پروژه دیگر پسماند شهر رشت است که آن نیز یکی از معضلات مهم می باشد و هفته گذشته در جلسه ای در صندوق توسعه ملی با حضور مدیران عامل دو بانک ،تامین منابع مالی مطرح شد تا بتوانیم زباله سوز را راه اندازی کنیم و هم مکان جدیدی را دفن زباله انتخاب نماییم. امید است که تا پایان امسال بتوانیم مرکز دفن زباله سراوان را تعطیل کنیم و به همه ی مسوولین استان یادآور می شوم که از دادن قول هایی به مردم مبنی بر تعطیلی سراوان در چند ماه آتی پرهیز کنند چون اگر بتوانیم زیر ساخت را در منطقه دیگری برای دفن زباله فراهم کنیم تا پایان سال زمان می برد و از سال آینده این امکان وجود دارد که زباله به جای دیگری برای دفن انتقال داده شود.

کوچکی نژاد تصریح کرد : علاوه بر این برای ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود نیز فعالیت های در حال انجام است و امیدواریم که این پروژه نیز پس از رفع موانع به همراه دو پروژه دیگر آغاز شود.

وی در خصوص احداث بیمارستان جنرال در گیلان خاطر نشان کرد : بحث احداث بیمارستان جنرال در لاکان که ۱۵ سال به حال خود مانده است ، تلاش کردیم از طریق سیستم بانکی اعتباراتی اخذ نماییم ، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان و از منابع سفر ۱۰۰۰ میلیارد تومان تامین نماییم و تعهد پیمانکار این است که تا پایان اسفند ماه این بیمارستان را تحویل دانشگاه علوم پزشکی نمایند.

وی ادامه داد : معتقدم دولت در حوزه اقتصاد و کشاورزی موفق نبوده است خصوصا در حوزه کشاورزی در استان گیلان با توجه به واردات خلاف برنج که این امر موجب نگرانی کشاورزان در فصل درو شده است و تلاش ما این است که با پیگیری های لازم هر گونه اهرم فشار که لازم می دانیم بر سیستم اجرایی کشور در زمینه کشاورزی وارد کنیم تا معضلات کشاورزان مرتفع گردد.