دوران تحصیلات دانشگاهی میتواند سابقه پرداخت حق بیمه برای بازنشستگی باشد
دوران تحصیلات دانشگاهی میتواند سابقه پرداخت حق بیمه برای بازنشستگی باشد
بیمه دانشجویان بهترین هدیه برای لحاظ دوران تحصیلات دانشگاهی در سوابق بیمه ای بمنظور برخورداری از بازنشستگی و پوشش های تعهداتی سازمان تامین اجتماعی میباشد .

گیرا آنلاین-علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در آستانه ۱۶ آذرماه ( روز دانشجو ) با گرامیداشت و تبریک این مناسبت ، اظهار داشت : دانشجویان ، آینده سازان و مدیران و نیروهای کارآمد فردای میهن هستند که با کسب علم و دانش در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت نموده و آینده کشور در گرو اندیشه ها و عملکرد این قشر فرهیخته است . 

وی با بیان اینکه در چارچوب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و برنامه محوری این سازمان بمنظور توسعه پوشش های بیمه ای به اقشار گوناگون ، امکان بیمه شدن دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاهها فراهم گردیده است افزود : بر این اساس دانشجویان میتوانند با پرداخت حق بیمه در دوران تحصیلات ، سالهای دانشجویی خود را به عنوان سابقه بیمه ای برای محاسبه جهت بازنشستگی منظور نمایند . 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این خصوص اذعان نمود : ایام دانشجویی که در آن بیمه پردازی صورت میگیرد به عنوان سابقه قابل پذیرش بوده و برخورداری از تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی از قبیل بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان را بدنبال خواهد داشت .

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه متقاضیان این پوشش امکان استفاده از خدمات درمانی را نیز با انتخاب این تعهد و پرداخت سرانه مربوطه خواهند داشت خاطر نشان ساخت : در کنار این امکان ، آن دسته از دانشجویانی که بواسطه پدر یا مادر از خدمات درمانی برخوردارند میتوانند از پوشش مذکور همچنان برخوردار باشند و صرفاً با انتخاب نرخ مورد نظر خود دامنه تعهداتی مدنظرشان را برای بیمه پردازی برگزینند . 

وی این نوع بیمه را فرصتی مغتنم برای خانواده ها جهت احتساب این دوران بعنوان سابقه بیمه ای فرزندانشان برشمرده و اظهار داشت : طولانی شدن دوران تحصیلات دانشگاهی و پس از آن جستجوی کار برای اشتغال ، میتواند سبب افزایش سن ورود به بیمه پردازی و احراز شرایط بازنشستگی در سالهای پیری گردد ولی اتخاذ این رویکرد برای آغاز سوابق بیمه ای از دوران دانشگاه موجب رسیدن به بازنشستگی در سنین مناسب میانسالی و بهره مندی مطلوب از آن خواهد بود .  

شایان ذکر است در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر دانشجو در تامین اجتماعی گیلان تحت پوشش قرار دارند