دهمین دوره طرح ملی دادرس در استان گیلان آغاز شد
دهمین دوره طرح ملی دادرس در استان گیلان آغاز شد
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان

گیرا آنلاین_ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در راستای اشاعه فرهنگ خود امدادی و گسترش آموزش هماهنگی در کلیه سطوح جامعه از جمله مدارس این فرصت را فراهم می‌آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی این قشر را برای افزایش تاب آوری در جامعه فعال کنیم.

 پیش از ظهر روز جاری با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان و برخی از مسئولین استانی، همچنین کارکنان و اعضای جوانان جمعیت هلال احمر، دهمین دوره طرح ملی دادرس در استان گیلان آغاز شد

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به آغاز دهمین دوره طرح ملی دادرس در استان گیلان، گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش طرح‌های مشترکی اجرا می‌کنند که یکی از مهمترین آن ها، طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) است.‌

غلامی اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ خود امدادی و گسترش آموزش هماهنگی در کلیه سطوح جامعه از جمله مدارس این فرصت را فراهم می‌آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی این قشر را برای افزایش تاب آوری در جامعه فعال کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به هدف این طرح افزود: هدف از اجرای این طرح ملی در مدارس استان گیلان افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور مبتنی بر تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث است و ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران با محوریت دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت‌های کارگروهی از دیگر اهداف اجرای طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) است.

غلامی اضافه کرد: طرح دادرس باید به صورت عملیاتی در زمینه مقابله با حوادث به یک فرهنگ تبدیل شود و گسترش یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به اینکه دهمین دوره طرح دادرس به یاد شهید فداکار علی لندی و محمد رضا محمودیان که با اهدای اعضایش جان چندین نفر را نجات داد، نامگذاری شده است، اظهار کرد: برای توسعه طرح دادرس باید از زبان هنر استفاده کرد و با تولید و پخش فیلم های آموزشی در رسانه ها و فضای مجازی ازآثار بلایای طبیعی بکاهیم.

غلامی با بیان اینکه آموزش های طرح ملی دادرس، امسال با توجه به اهمیت آموزش های خود امدادی برای دانش آموزان برگزار می شود، گفت: طرح ملی دادرس گام مهمی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و غیر اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی و جسمانی نوجوانان آینده ساز کشورمان است که امروز با حضور استاندار محترم گیلان و به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان دهمین دوره این طرح ملی در استان گیلان آغاز شد.

شایان ذکر است: این طرح ارزشمند با همکاری آموزش و پرورش وارد دهمین سال خود می شود، و در طول سال تحصیلی همراه دانش آموزان است. با اجرای این طرح دانش آموز عضو تیم دادرس یاد می گیرد، زمان حادثه یا اتفاق غیر قابل پیش بینی در مدرسه و در خانه درست رفتار کند.

شایان ذکر است؛ در سال جاری، طرح ملی دادرس در مقطع اول متوسطه پایه هشتم پسرانه و دخترانه در ۳۰۰ مدرسه از استان اجرا می شود.