دغدغه محیط زیست باید به دغدغه همگانی تبدیل شود
دغدغه محیط زیست باید به دغدغه همگانی تبدیل شود
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی و انتقال آن به نسل آینده و فرزندان این مرز و بوم باید دغدغه همگان باشد.

گیرا آنلاین_ محمد جلائی در نشستی با سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست و گردشگری استان با بیان اینکه براساس اصل ۵۰ قانون اساسی باید از محیط زیست حفاظت کنیم، اضافه کرد: تخریب منابع طبیعی و کاهش ثروت‌ها و سرمایه‌های ملی در کشور در نتیجه افزایش جمعیت و زندگی مدرن امروز تشدید شده است اما در عین حال فقط ما انسان‌ها هستیم که می‌توانیم محیط زیست را حفظ کرده و گرامی بداریم و اگر نخواهیم مکانی سم‌آلود می‌شود

وی عنوان کرد: از این رو همگان باید در حفظ محیط زیست کوشا بوده و مسئولیت مدنی تک تک آحاد جامعه است که آثار این تخریب‌ها و خسارات بر طبیعت را کاهش داده و روند را به سمت بهبود تغییر جهت دهیم

جلائی بیان کرد: امروز بحران محیط زیست محققان و دانشمندان را به لحاظ ذهنی آشفته کرده که ما در این زمین که آفریده خدا، مظهر تجلی او و ظرف کمال انسانی است، چه می‌کنیم که امروز به اینجا رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خطاب به سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست و گردشگری استان اظهار کرد: شما نگهبانان، مراقبان و دغدغه‌مندان ظرف تکامل انسانی هستید که امیدوارم این دغدغه روز بروز تقویت و به همه آحاد جامعه گسترش یابد.

وی عنوان کرد: از تلاش برای حفظ محیط زیست و کاهش اثرات خسارت بار بر طبیعت خسته نشوید و بکوشید این فرهنگ و حفظ و احیای این طبیعت گسترده شود که این تلاش‌ها بسیار ارزشمند است.

جلائی خاطرنشان کرد: مسئولان نه تنها در این حوزه که در همه بخش‌ها به هیچ وجه بی‌نیاز از توصیه، انتقاد، پیشنهاد و حتی در مواردی اعتراض نیستند و باید در کنار مسئولان در راستای این مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست بی‌نظیر این سرزمین برای نسل‌های بعد و فرزندان این مرز و بوم تلاش کنیم.

نشست با سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست و گردشگری گیلان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور مدیران کل منابع طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

در این نشست که با هدف بررسی مسائل و چالش های موجود برای فعالیت موثر سمن ها تشکیل شد، مسئولان تشکل‌های مردم نهاد حاضر در جلسه به ارائه عملکردهای و نیز نقطه نظرات خود در حوزه محیط زیست استان و مسائل پیش‌رو پرداختند و موضوعات مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.