دعوت از عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای برای مصور سازی مناظر زیبای شهری و ابنیه تاریخی شهر رشت/برگزاری جشنواره عصر قلم در سه بخش تحلیل خبری، دلنوشته ادبی و عکس
دعوت از عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای برای مصور سازی مناظر زیبای شهری و ابنیه تاریخی شهر رشت/برگزاری جشنواره عصر قلم در سه بخش تحلیل خبری، دلنوشته ادبی و عکس
تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی در جلسه شرح سیاست گذاری جشنواره عصر قلم عنوان کرد: عکاسان شهر رشت اعم از هنرمندان حرفه ای و شهروندان آماتور برای ارسال تصاویر به جشنواره عصر قلم دعوت میشوند.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت، تاج شهرستانی اظهار داشت : ایده برگزاری جشنواره عصر قلم توسط مشاورین شورا خانمها افضلی و زره پوش به شورا ارائه شد و انتخاب نام عصر قلم با توجه به عصر ارتباطات و اهمیت رسانه و تیتر در معرفی ظرفیتهای رشت انتخاب شده است.

وی در ادامه گفت: جشنواره عصر قلم که به مناسبت هفته رشت در سه قالب گزارش و تحلیل خبری، دلنوشته و عکس اجرا میشود و بخش خبر، ویژه‌ی اصحاب رسانه دارای مجوز رسمی از اداره ارشاد اسلامی است.

وی گفت: شرکت در این جشنواره در دو بخش عکس و دلنوشته برای عموم شهروندان آزاد است.

تاج شهرستانی توضیح داد: معتقدیم شهر زیبای رشت لازم است با صدایی رسا بار دیگر برای همگان بازتعریف شود زیرا که بسیاری جذابیت ها و ظرفیتهای خاص آن هنوز برای هموطنان و حتی بخشی زیادی از شهروندان بدرستی معرفی نشده است.

تاج شهرستانی با ذکر اینکه زندگی در رشت، برای قشری از غیر گیلانیان نیز عدارای ایده آل های بزرگ برای زندگی است گفت: داشته های فرهنگی، اقلیمی و پتانسیلهای رو به رشد این کلانشهر شمالی کشور نیاز به معرفی دوباره دارد.

وی در جلسه سیاست گذاری جشنواره عصر قلم عنوان کرد: آثار برگزیده در این جشنواره در هفته رشت رسما اعلام میشود و معتقدیم چنین جشنواره هایی نه سالی یکبار در روز رشت بلکه در ایام دیگر سال نیز به دفعات لازم به برگزاری است.

تاج شهرستانی با ذکر اینکه داشته های اقلیمی و فرهنگی شهر رشت قابل رشد و بالندگی است و میتوان ظرفیت های آن را به دیگر استانهای کشور معرفی کرد گفت: بهره نگرفتن از یک امتیاز مانند نداشتن آن امتیاز است و بهره گیری فرهنگی سبب رشد و شکوفایی داشته های فرهنگی خواهد شد.

در این جلسه ضمن مهم و مؤثر شمردن رسالت خبرنگاران در اطلاع رسانی و ارائه تحلیهای مرتبط با مدیریت شهر اعلام شد: هفته رشت فرصتی برای به تصویر کشیدن جلوه های متفاوت بصری و تحلیلی از تاریخ ، اخبار و چالشهای روز و همچنین نشان دادن زوایا و مناظر زیبای شهر رشت و هر آنچه که میتوان از دریچه های دوربین شهروندان به تصویر کشید است و برگزاری جشنواره عصر قلم در دی ماه ۱۴۰۲ پیش زمینه ای برای برگزاری های گسترده تر در سطوح بین استانی و کشوری با حضور رسانه های پرتعدادتر و عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای از استانهای مختلف کشور در دوره های بعد خواهد بود.

در ادامه مطرح شد: در صورت تخصیص اعتبار و ردیف افزایشی بودجه برای مراسم روز رشت در سال آینده میتوان این جشتواره را در دوره های بعد با جوایزی ویژه و با حضور هنرمندان و رسانه های صاحب نام در ابعاد کشوری برگزار کرد.

گفتنی است مهلت ارسال آثار جشنواره عصر قلم تا پایان ساعت اداری شنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲ در سه بخش دلنوشته، تحلیل خبری و عکس و تصویر خواهد بود.

جشنواره عصر قلم ، طرحی با محوریت کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت است که مناسبت هفته رشت برگزار میگردد و دبیری این جشنواره را محمدرسول محمدپور برعهده دارد.

شرکت کنندگان میتوانتد آثار خود را تا روز ۲۵ آذر ماه به آدرس اینترنتی m.r.mohamadpor@