دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در ۱۰کتابخانه منتخب گیلان امکانپذیر شد
دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در ۱۰کتابخانه منتخب گیلان امکانپذیر شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین– به منظور تأمین نیازهای پژوهشی دانشجویان و محققان و افزایش وفاداری اعضاء کتابخانه های عمومی، سامانه دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی با ارائه بیش از ۱۸۰۰ پایگاه معتبر خارجی و داخلی، در ۱۰ باب کتابخانه منتخب گیلان در ۹شهرستان استان راه‌اندازی شد.

در پی برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای راه اندازی بخش های مرجع پایگاه های اطلاعاتی در ۱۰درصد کتابخانه های عمومی به منظور تأمین نیازهای پژوهشی دانشجویان و محققان و افزایش وفاداری اعضا و جلوگیری از قطع ارتباط دانشجویان با کتابخانه‌های عمومی، ۱۰ باب کتابخانه منتخب گیلان در ۹شهرستان استان به این امکان مجهز شدند.
در این طرح ویژه و خدمت نوین که با ایجاد دسترسی اعضای کتابخانه های عمومی به بیش از ۱۸۰۰ پایگاه معتبر خارجی و داخلی در موضوعات عمومی و تخصصی به انجام رسید، جامعه دانشگاهی و محققان و پژوهشگران می توانند ضمن دسترسی به جدیدترین و به روز ترین مطالب علمی در تمامی موضوعات تحقیقات و پژوهش های خود در زمینه های مختلف علمی را به انجام برسانند.
همچنین ارائه خدمات این طرح در شرایط همه گیری بیماری کرونا بصورت غیر حضوری نیز امکانپذیر بوده و محققین و دانشجویان به راحتی می‌توانند نیاز پژوهشی خود را از طریق ارتباط با کتابخانه‌های عمومی برطرف کنند.
محققین، پژوهشگران، دانشجویان و اعضای کتابخانه های عمومی استان گیلان می توانند جهت دریافت جدیدترین منابع در موضوعات مختلف ضمن تماس با یکی از کتابخانه‌های منتخب استان از این امکان جدید بهره مند شوند.
گفتنی است طرح راه اندازی بخش مرجع دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی توسط نهاد کتابخانه های عمومی از سال گذشته با شناسایی شرکت‌های مختلف کارگزار و منابعی که در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار می‌دادند آغاز و هم اکنون با ایجاد ظرفیت ۱۰درصد از کتابخانه های عمومی کشور در حال اجرا می باشد.