در مدیریت آتش‌نشانی نگاه ماهُوی و اصولی وجود دارد/ ضرورت تقویت تجهیزات آتش‌نشانی متناسب با توسعه شهری
در مدیریت آتش‌نشانی نگاه ماهُوی و اصولی وجود دارد/ ضرورت تقویت تجهیزات آتش‌نشانی متناسب با توسعه شهری
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛

علی فتح اللهی فرماندار رشت در آیین بهره‌برداری از ساختمان فرماندهی و ارتباطات سازمان آتش نشانی شهر رشت، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جان برکفان سازمان آتش نشانی اظهار داشت: مقوله امنیت با تمامی شاخص‌ها و آیتم‌هایش از مهمترین موضوعات در اولویت کاری مدیران و مسئولان هر کشوری است.

وی افزود: شما هیچ کشور توسعه یافته‌ای را سراغ ندارید که امنیت در آنجا نادیده گرفته شود و این مقوله با تمام ابعادش می‌تواند تأثیرات شگرفی را در امر توسعه در هر کشوری رقم بزند.

فرماندار رشت با بیان اینکه بالاتر از امنیت احساس امنیت است، گفت: اگر نتوانیم احساس امنیت را در جامعه ایجاد کنیم آنگاه نگرانی، دلهره و اضطراب همه جامعه را تحت شعاع خود قرار می‌دهد و برای اینکه امن بودن را در جامعه تزریق کنیم نیاز است که فعالیت‌های قابل رؤیتی را به مردم نشان دهیم.

وی افزود: وجود پایگاه‌های اورژانس، نیروهای انتظامی، مجموعه پرستاران و کادر درمان نگرانی مردم را به حداقل می‌رسانند که این پیام را منتقل می‌کند که در صورت بروز مشکل تنها نیستند و پایگاهی برای رفع مشکلات و ایجاد آرامش وجود دارد.

فتح اللهی با اشاره به اینکه از مهمترین نشانه‌های شهر نشینی وجود سازمان‌هایی چون شهرداری و آتش‌نشانی است، گفت: شهر بدون وجود سازمان‌هایی چون شهرداری و آتش‌نشانی قابل تصور نیست و هرچقدر شهرنشینی گسترده‌تر می‌شود باید متناسب با آن، این حوزه‌ها نیز تقویت شود.

وی افزود: ضروری است که متناسب با توسعه شهری امکانات شهروندی را نیز افزایش دهیم و با وجود ساخت و سازهای امروزی تجهیزات آتش‌نشانی معمولی کارساز نخواهد بود.

فرماندار رشت با بیان اینکه مدیریت در آتش‌نشانی نگاهی متفاوت می‌طلبد، گفت: فعالیت شما زندگی‌بخش است و برای اینکه احساس آرامش را در مردم تقویت کنید حاضرید از جان خود بگذرید و این نشان می‌دهد که در مدیریت آتش‌نشانی و ایجاد ایمنی برای جامعه، یک نگاه ماهُوی و اصولی وجود دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای آتش‌نشان علی‌الخصوص شهدای حادثه پلاسکو، گفت: این اتفاق تلنگری برای ما بود که از چه نعمت‌هایی در کنار خود غافل بودیم؛ کسانی که بی‌نام و نشان برای سلامت جامعه جان‌فشانی می‌کنند و من همه تلاش‌ها و خطرهایی را که به جان می‌خرید ارج می‌نهم.