در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)از بانوان شاغل در راه وشهرسازی گیلان تجلیل شد
در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)از بانوان شاغل در راه وشهرسازی گیلان تجلیل شد
به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی گیلان،
 گیرا آنلاین-به مناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، از بانوان شاغل در اداره کل راه وشهرسازی گیلان تجلیل شد.
در مراسمی که به منظور تجلیل از بانوان شاغل در اداره کل راه وشهرسازی گیلان برگزار گردید، ماکان پدرام مدیر کل راه وشهرسازی استان ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، به گوشه‌ای از توانمندی‌های آنها در امور اداری و تخصصی پرداخت و افزود: بانوان شاغل جدا از وظیفه بزرگ مادری و تعلیم و تربیت فرزندان، توانسته‌اند به خوبی در بخش‌های مختلف اداری و حتی مدیریت ادارات و واحدها نقش ایفا ‌کنند.
در این مراسم خانم دکتر تحریری نیک صفت استادیار دانشگاه ونماینده سابق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران مراسم، با برشمردن اهمیت و ارزش وجودی زن در نظام اسلام و توجه و احترام ائمه اطهار از جمله پیامبر اکرم (ص) بر شان و منزلت زن تاکید نمود.
وی افزود: مادر در خانواده یکی از اساسی ترین نقش ها را ایفا می کند، آن هم تربیت فرزندان صالح و تحویل آن به جامعه است، چرا که تربیت فرزند از رکن‌های اساسی رشد و پیشرفت جامعه است.
دکتر تحریری نیک صفت با اشاره به اهمیت الگو برداری صحیح در جامعه، خاطر نشان کرد: در بحث روانشناختی، “روش الگویی”، یکی از بهترین روشهای تربیتی است چراکه در سرتاسر زندگی و ابعاد مختلف آن کاربرد دارد و از آن جا که محتوای تربیت را به صورت عینی و عملی ارائه می دهد، در انتقال مفاهیم و آموزش برنامه های تربیتی، بسیار مؤثر است و همین دلیل است که در منابع اسلامی، بر بهره گیری از الگو و پیروی از اسوه های حسنه تأکید شده است و فردی که به عنوان الگو مطرح می شود باید از هر گونه خطا، اشتباه گناه و حتی فکر گناه مبری باشد.
وی احساس نیاز و بر قراری رابطه منطقی وعاطفی بین الگو والگو بردار را مهم ترین ویژگی تاثیری پذیری از الگوی صحیح عنوان کرد.
در پایان این مراسم مدیر کل راه وشهرسازی گیلان از همه بانوان شاغل در مجموعه راه وشهرسازی استان با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر بعمل آوردند.