درخواست مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق گیلان از مردم برای صرفه‌جویی بیشتر/ احتمال ثبت بالاترین ركورد مصرف برق در پی افزایش دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده
درخواست مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق گیلان از مردم برای صرفه‌جویی بیشتر/ احتمال ثبت بالاترین ركورد مصرف برق در پی افزایش دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده
محمد تقی مهدیزاده رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت:با توجه به گرمای شدید و بی سابقه هوا در 24 ساعت آینده، احتمال ثبت رکورد‌های بالاتر مصرف برق در گیلان وجود دارد.
به گزارش گیرا آنلاین رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن قدردانی از همراهی مردم استان بر لزوم اعمال راهکارهای مدیریت مصرف برق تاکید کرد.

  محمد تقی مهدیزاده افزود: باتوجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی شاهد هوای بسیار گرم و شرجی طی ۲۴ ساعت آینده در استان خواهیم بود ومتعاقباً  نیاز مصرف برق در گیلان فزونی خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه این آخرین موج شدید گرما طی تابستان سال جاری خواهد بود تاکید کرد: طی سالیان اخیر ناترازی بین تولید و مصرف برق در سطح کشور رخ داده که موجب چالش عمده ای برای صنعت برق شده است.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم در مدیریت مصرف برق افزود: با توجه به مدیریت های اعمال شده در مصرف برق ادارات، همچنین تعامل با صنایع و مشترکین کشاورزی تاکنون حتی برای یک دقیقه خاموشی نوبتی برای مشترکین خانگی اعمال نشده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر و باتوجه به گرمای هوا و ورود خیل عظیم گردشگر ومسافران به استان، نیاز مصرف برق گیلان به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و گیلان در منطقه قرمز قرار گرفته است و این به معنی عدول از آستانه مصرف برق تعیین شده برای گیلان از سوی دیسپاچینگ ملی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: امیدواریم با مشارکت مردم شریف استان درمدیریت مصرف برق پایداری شبکه های برق همچنان ادامه داشته باشد.
وی اذعان داشت : ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۲ الی ۱۶ و در شب ۱۹ الی ۲۳ می باشد و مشترکین می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ناکید کرد: هیئت وزیران بخشنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن ادارات باید ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال گذشته کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات می باشد که از ابتدای سال و براساس رصد دقیق صورت پذیرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این دستورالعمل  را رعایت نکرده اند با هماهنگی استانداری قطع شده است.

مهدیزاده عنوان کرد: پایش و نظارت کامل شرایط برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر واحدهای ذیربط بصورت روزانه در حال انجام است و تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارند و هم اکنون در کل استان بیش از ۱۶۶ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم جهت واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه های برق آماده خدمت رسانی به هم استانی ها و مشترکین اینشرکت هستند.