خسارت ۸۱ میلیارد ریالی به تاسیسات و شبكه های توزیع برق گیلان وارد آورد
خسارت ۸۱ میلیارد ریالی به تاسیسات و شبكه های توزیع برق گیلان وارد آورد
علی اکبر جوهری معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق گیلان از بروز خسارت 81 میلیارد ریالی به شبکه های توزیع برق گیلان در پی وزش تند باد در 48 ساعت گذشته خبرداد.

گیرا آنلاین-وی افزود: تغيير شرايط جوي و وزش باد گرم بسيار شديد که از ساعات ابتدايي بامداد روز سه شنبه مورخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ كه با سرعت بی سابقه ۶۰ تا ۱۸۶ كيلومتر بر ساعت مناطق مختلف سراسر استان را درنورديد، موجب سقوط سقف بسیاری از ساختمانها، سقوط درختان از فواصل دور دست و همچنین افتادن اجسام خارجی بر روی شبکه های توزیع برق گیلان شد.

 جوهری ضمن تشکر از صبر و شکیبائی هم استانی های عزیز افزود: به دلیل همزمان شدن خاموشي هاي موصوف با  قطع ۴ پست فوق توزيع ( در حوزه شرکت برق منطقه ای گیلان) در مناطق غربی استان، شامل پست های فوق توزیع حويق،سيار تالش، ‏ هشتپر‏، اسالم در مجموع ۸ مرتبه خاموشی و ماندگاری خاموشي دو پست اسالم و هشتپر تا حدود ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۳۰ آذر، امکان رصد ميزان آسيب ایجاد شده درخطوط ۲۰ كيلوولت شهرستان تالش و بخشي از شهرستان رضوانشهر تا نیمروز ميسر نبوده و پس از برقدارشدن پستهای مذکور حجم خاموشی ها و تخریب شبکه مشخص و نسبت به اطلاع­ رسانی اقدام شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: پس از وقوع این تند باد و  طوفان  شدید بلافاصله عملیات اصلاح ، ترمیم و رفع ناپایداری شبکه ها و تاسیسات آسیب دیده آغاز و با اقدامات و عملیات ضربتی ، از  طولانی شدن قطع برق  شهروندان و مشترکین  جلوگیری شد.

وی در ادامه افزود: هم اکنون باتوجه به تلاش نيروهاي عملياتي توزیع برق و با استفاده از ظرفيت پيمانكاران منطقه جمعاً ۱۸۰ اکیپ عملیاتی ناپایداری ها برطرف و فقط ۳ بخش فيدر انشعابی در مناطق تالش(هشتپر) و رضوانشهر به جهت سقوط تعداد قابل توجهي از درختان جنگل هاي هيركاني كه موجب مسدود شدن مسير دسترسي ماشين آلات به محل شده بي برق مي باشند.

جوهری تاکید کرد: با هماهنگي دادستاني و عوامل منابع طبيعي پاكسازي مسير دسترسي در حال انجام و در مسيرهاي بازگشايي شده همكاران در حال ترميم شبكه بوده و تلاش در جهت برقدار نمودن مشتركين باقيمانده ادامه دارد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق گیلان اظهار داشت: تاکنون برآوردها حاکی از واردن آمدن خسارت ۸۱ میلیارد ریالی به شبکه ها و تاسیسات توزیع برق گیلان است که امید است با جبران مبلغ مذکور از سوی مراجع ذی ربط، خدمت رسانی به مردم شریف استان دچار اختلال نشود.

وی در انتها گفت:  یکی از راههای بسیار آسان و سریع ارتباط مشترکین با شرکت توزیع برق در زمان بحران ، بهره مندی از سامانه جامع برق ایران (اپلیکیشن برق من) می باشد که مشترکین میتوانند از طریق سایت شرکت توزیع یا کافه بازار آن را دانلود  و نصب نمایند.