حمایت از فرزند آوری در دستور کار بیمه سلامت
حمایت از فرزند آوری در دستور کار بیمه سلامت
مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت: زوج‌های نابارور تا ۴۹ سالگی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند

به گزارش گیرا آنلاین محمود عاطف راد صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته ملی جوانی جمعیت، عنوان کرد :این هفته فرصتی است تا مروری بر چالش های جمعیتی و ارائه راهکارهای مناسب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه چالش جمعیتی در سه دهه اخیر در کشور نمود بیشتری پیدا کرده است گفت: این مهم در گیلان به بحران جدی تبدیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به کاهش زاد و ولد در کشور و استان بیان کرد: از عمده ترین چالش های جمعیتی که اکنون در جامعه نمایان است کاهش جمعیت جوان و افزایش سن سالمندی است.

محمود عاطف راد با بیان اینکه امروزه طی سه دهه اخیر وجود برخی سیاست‌های نادرست سبب شده تا جمعیت کشور در سراشیبی پیری قرار گیرد عنوان کرد: گیلان در چاله جمعیتی فرو رفته است و فرهنگ و اقتصاد دو رکن مهم و اثرگذار تحقق جوانی جمعیت است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.

وی با تاکید بر اینکه روند اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در کشور بسیار کند است بیان کرد:جمعیت گیلان نسبت به کشور در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارد و همچنین کاهش نرخ جمعیت در گیلان بسیار مشهود می باشد باید.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان از تشکیل قرارگاه جهادی جوانی جمعیت در گیلان خبر داد و افزود: در راستای این قرارگاه کمیته تخصصی بیمه نیز شکل گرفته است تا امورات مربوط به این بخش را سامان دهد.

وی اقدامات این نهاد حمایتی را در قبال تحقق جوانی جمعیت در استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: در یک سال اخیر بیمه نگاه جدی تری در حوزه جوانی جمعیت داشته است.

محمود عاطف راد با اشاره به اینکه حمایت از فرزند آوری در دستور کار بیمه سلامت است، افزود: زوج‌های نابارور تا ۴۹ سالگی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند، کسانی که به مراکز غیر طرف قرارداد برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند نیز می‌توانند با ارائه اسناد درمانی به اداره بیمه سلامت هزینه درمانی خود را دریافت کنند.

وی از ارائه خدمات بیمه سلامت برای هزار و ۱۱۵ زوج نابارور در گیلان خبر داد و گفت: مبلغ ۵۷ میلیارد ریال برای درمان این تعداد زوج نابارور پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تاکید بر حمایت ویژه از مادران باردار اضافه کرد: زایمان طبیعی برای مادران باردار در بیمارستان‌های دولتی کاملاً رایگان است.

وی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت و فرزندآوری تبعات سوئی در جامعه و خانواده دارد افزود:بیمه سلامت سقف دفعات استفاده از خدمات ناباروری برای زوجین را نیز به منظور حمایت و همراهی بیشتر برداشته است.