حمایت از عرضه محصولات تولیدی بانوان خانه دار
حمایت از عرضه محصولات تولیدی بانوان خانه دار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت‌؛

گیرا آنلاین-سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به نقش آفرینی موثر بانوان خانه دار در اقتصاد خانواده، افزود: برای افزایش توانمند سازی بانوان خانه دار، از عرضه محصولات تولیدی این قشر از جامعه هدف حمایت عملی خواهد شد .

دکتر حمیدرضا امام پناهی در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان که در محل فرمانداری برگزار گردید ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی‌، با طرح این موضوع که دولت سیزدهم برای توانمندسازی خانواده ها برنامه دارد، گفت‌:‌ جامعه بانوان ساکن در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت و روستاها میتوانند در قالب طرحهای اشتغالزایی از تسهیلات مناسب و کم بهره برخوردار شوند .

امام پناهی با ذکر این نکته که بخش اعظمی از درآمد و هزینه های خانوار بر دوش بانوان قرار دارد از آمادگی دستگاهای دولتی نظیر صندوقهای کارآفرینی،کمیته امداد،بهزیستی،جهاد کشاورزی و اتاق اصناف جهت اعطاء تسهیلات مناسب و رفع موانع موجود در این راه خبر داد .

وی با تاکید بر به طرح موضوع اشتغال خرد در‌ کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید شهرستان رشت، افزود: زنجیره تولیدات بانوان خانه دار از مرحله تولید تا عرضه محصولات، در قالب طرحهای پشتیبان و برنامه ریزی عملی حمایت خواهند شد.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم تسهیل در روند عرضه محصولات تولیدی بانوان خانه دار، اظهار داشت‌:‌ در ایام تعطیلات نوروز و تابستان بخشی از طرح ساحلی مروارید خزر متعلق به فرمانداری رشت؛ به صورت رایگان جهت عرضه محصولات تولیدی بانوان روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت اختصاص خواهد یافت .

وی افزود:‌ بر طبق قانون تمامی دستگاههای دولتی ،شهرداری ها و دهیاری ها موظف اند نسبت به مکان یابی جهت عرصه محصولات تولیدی بانوانی که در قالب تسهیلات دریافتی از صندوق خرد روستایی فعالیت دارند؛ اقدام کنند.

امام پناهی با بیان اینکه جامعه باید از ظرفیت بانوان توانمند در عرصه تولید و اشتغال بهره مند شود، خاطر نشان کرد: انتقال بخشی از چرخه تولید از کارگاه ها و کارخانجات به خانه ها موجب استحکام و ایجاد درآمد پایدار خانوارها جهت نقش آفرینی مثبت در جامعه خواهد شد.