حل معضلات شهر رشت بر تمامی شهرهای گیلان تاثیرات مثبت میگذارد/ اجرای رینگ ۹۰ متری و احیاسازی رودخانه های رشت نیازمند رویکرد ملی است
حل معضلات شهر رشت بر تمامی شهرهای گیلان تاثیرات مثبت میگذارد/ اجرای رینگ ۹۰ متری و احیاسازی رودخانه های رشت نیازمند رویکرد ملی است
محمدحسین واثق کارگرنیا ، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نشست مشورتی اعضای شورا با نمایندگان شهرهای گیلان در مجلس شورای اسلامی معضلات شهر رشت را بر تمامی شهرهای گیلان تاثیرگذار دانست و گفت‌ : حل مشکلات رشت در محوریت استان بر روند ساماندهی اداره شهرهای دیگر شهرهای گیلان نیز تاثیرگذار است.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت واثق کارگرنیا در این جلسه ضمن خوشامد گویی به سردار آقازاده و احمدی سنگری نمایندگان رشت در مجلس،شورای اسلامی و همچنین خیر مقدم به معاونت عمرانی استانداری گیلان و نمایندگان شهرهای آستانه اشرفیه، بندر انزلی و لنگرود به چند معضل اساسی شهر رشت اشاره داشت و گفت: ظرفیت شهرداری رشت پاسخگوی همه معضلات نیست و مواردی،چون اجرای رینگ ۹۰ متری و احیاسازی رودخانه های رشت رویکردهای ملی دارد و بدون حمایتهای کلان قابل اجرا نیست.

کارگرنیا گفت: متاسفانه لایحه مدیریت یکپارچه شهری از برنامه کار مجلس خارج شد و به نتیجه نرسید در حالیکه عدم یکپارچگی ادارات ، همواره سبب موازی کاری و ناهماهنگی های زیادی در امور جاری بوده و باعث اتلاف وقت و هزینه است.

وی گفت: چنانچه بتوان به نحوی طرح مجدد این پرونده را در مجلس مطرح و به تصویب رساند ، کمک شایانی به تسریع امور شهر میشود

کارگرنیا در رابطه با مصوبه بند ت تبصره ۶ قانون بودجه نیز گفت: این ماده قانونی بجا و لازم بود و درخواست مشخص ما در این رابطه تمدید بند ت برای سال ۱۴۰۳ و تعمیم آن به املاک نسق ساز است تا به ساماندهی ساخت و سازهای نسقی که بعضا فاقد امتیازات آب و برق در محلات کم برخوردار نیز هستند رسیدگی شود.

کارگرنیا در بحث ماده ۵ نیز خواستار ایجاد دبیرخانه این ماده قانونی در شهرداری رشت شد و گفت در تهران این مطلب اجرایی شده است.

وی درخواست شورای عالی استانها مبنی بر افزایش بودجه تخصیصی به رشت و لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی شهر رشت را نیز در این نشست خاطرنشان ساخت و گفت در این راستا خواستار نگاه ویژه مجلس و دولت محترم هستیم.