حضور استاندار گیلان در جشنواره آیینی نوجوانان و جوانان عاشورایی در رشت
حضور استاندار گیلان در جشنواره آیینی نوجوانان و جوانان عاشورایی در رشت
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛

گیرا آنلاین-استاندار گیلان در جشنواره آیینی نوجوانان و جوانان عاشورایی که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد، شرکت کرد.

دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) همراه با نماینده ولی فقیه در استان در جشنواره آیینی نوجوانان و جوانان عاشورایی که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد، شرکت کرد.

جشنواره آیینی جوانان عاشورایی از میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در پنج رشته دعا و مناجات‌خوانی، مداحی، شعر و سبک، گروه سرود و محصولات رسانه‌ای آغاز به کار کرده و ویژه افراد رده سنی ۱۲ تا ۳۵ سال شامل خواهران و برادران است.

در این مراسم حجت‌الاسلام احمد پناهیان معاون جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام و مسئول برگزاری جشنواره آیینی نوجوانان و جوانان عاشورایی سخنرانی کرد.

شخصیت جامع حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام به عنوان اسوه «جوانان عاشورایی» در ارتباط با خدا، اخلاق حسنه، مبارزه با جبهه باطل، مدح‌خوانی انوار کربلا ( شامل امام حسین، حضرت اباالفضل و امام سجاد علیهم‌السلام) و مدح‌خوانی میلاد امام زمان (عج) با تکیه بر مفهوم حقیقی انتظار،‌ شهید و شهادت بخصوص شهدای نوجوان، عرصه های جهاد در بیانیه گام دوم، مکتب شهید سلیمانی و جوان انقلابی از موضوعات این جشنواره است.

بخش ویژه این جشنواره ایده‌های جذاب و نوآورانه در جذب نوجوانان و جوانان به هیأت و روش مدیریت و تشکیلات هیأت‌های نوجوانان و جوانان است.