حذف چاپ دفترچه های بیمه از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰
حذف چاپ دفترچه های بیمه از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰
در حال حاضر بیش از 755 پزشک و 335 داروخانه و همه مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه طرف قرارداد ، بیمه سلامت طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک را اجرا می کنند.

گیرا آنلاین- فصیحی رییس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت از حذف چاپ دفترچه های بیمه در تمامی صندوقها از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.
فصیحی افزود : با عنایت به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم ارتقاء ساز و کارهای الکترونیک ارائه خدمت به بیمه شدگان و در جهت پیشرفت برنامه های استحقاق سنجی و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از ابتدای اردیبهشت ماه سال آتی چاپ دفترچه های بیمه سلامت در تمامی صندوقها برای همه بیمه شدگان متوقف و فرآیندهای بیمه گری صرفاً شامل ثبت نام ، پوشش اولیه ، تمدید و ابطال پوشش بیمه انجام خواهد شد. وی یادآور شد فرآیندهای تعویض و المثنی حذف و تا ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده ، نسخ دفاتر تمامی بیمه شدگان به جز بیماران خاص ، به صورت ۶ برگی و برای بیماران خاص ۱۲ برگی چاپ خواهد گردید.

فصیحی در پایان خاطرنشان کرد : در حال حاضر بیش از ۷۵۵ پزشک و ۳۳۵ داروخانه و همه مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه طرف قرارداد ، بیمه سلامت طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک را اجرا می کنند.