حذف دو کاندیدای غیررسمی و ادامه برنامه نمایندگان فعلی مجلس در شبکه باران
حذف دو کاندیدای غیررسمی و ادامه برنامه نمایندگان فعلی مجلس در شبکه باران
شنیده‌ها حاکی از آن است صداوسیمای استان گیلان به دلیل پیش ثبت نام انتخابات مجلس برنامه کاندیداهای احتمالی و غیررسمی مجلس را حذف کرده است، اما برنامه «با نمایندگان» که با حضور نمایندگان فعلی مجلس برگزار می‌شود به قوت خود ادامه دارد

گیرا آنلاین_ شنیده‌ها حاکی از آن است صداوسیمای استان گیلان به دلیل پیش ثبت نام انتخابات مجلس برنامه کاندیداهای احتمالی و غیررسمی مجلس را حذف کرده است، اما برنامه «با نمایندگان» که با حضور نمایندگان فعلی مجلس برگزار می‌شود به قوت خود ادامه دارد.

بر این اساس برنامه اجرای مهدی لطفی از برنامه سازان و مجریان قدیمی و شاخص تلویزیون حذف شده است، همچنین برنامه مصطفی بلورچی نیز که در مورد معماری استان گیلان بود و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته بود از کنداکتور صداوسیما خارج شده است.

جالب است که اجرای این دو نفر اصلا تبلیغاتی و انتخاباتی نبود و قابل مقایسه با برنامه بدون چالش نمایندگان نیست که تا زمان انتخابات مجلس می‌توانند از تریبون صداوسیما استفاده بهینه کنند.

البته پیش ثبت نام انتخابات یک اقدام خصوصی است و مشخص نیست صداوسیما چگونه به آمار ثبت نام کنندگان مجلس دسترسی پیدا کرده است. تا زمانی که کاندیداها ثبت نام نهایی نکرده اند و اسمشان توسط وزارت کشور اعلام نشده صداوسیما نمی‌تواند آن را اعلام رسمی کند. همان طور که شنیده ها حاکی است برخی از برنامه سازان همچون یکی از مجریان پرحاشیه شبکه افق که این روزها استاد مدعوی دانشگاه شریف نیز شده پیش ثبت نام خود را کرده و قصد دارد نماینده مجلس شود.

از آن گذشته حداقل انتظار می‌رود برنامه‌هایی که با حضور نمایندگان مجلس برگزار شود با چالش همراه باشد، نه آن که به یک تریبون یک طرفه آن‌ها تبدیل شوند که از دستاوردها و اقداماتی بگویند که عامه مردم ممکن است با آن مخالف باشند. از سوی دیگر ظاهرا صداوسیما هیچ اعتبار و ارزشی برای مخاطب قائل نیست و برنامه و مجریان پربیننده تر را به راحتی حذف کرده است. آن هم برنامه هایی که هیچ ربطی به انتخابات ندارد. جالب است همین صداوسیما دوره گذشته انتخابات شوراها حاضر نشده بود سریال معروفی که بازیگر نقش اولش به خاطر حضور در آن به شورا راه یافته بود را به زمان دیگری موکول کند. این یک بام و دو هوا بسیاری را نسبت به عدالت سنجی صداوسیمای استان مشکوک می‌کند.

  • منبع خبر : توسکانیوز