حدود شش هزار نفر از کادر بهداشت و درمان گیلان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند
حدود شش هزار نفر از کادر بهداشت و درمان گیلان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون پنج هزارو 969 نفر از کادر درمانی، بهداشتی، فوریت‌های پزشکی و پرسنل آزمایشگاه( مراکز 16 ساعته) استان، واکسن کرونا دریافت نموده‌اند.

 گیرا آنلاین– دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگوی اختصاصی با وبدا گیلان، با اشاره به انجام برنامه واکسیناسیون کرونا در کشور و به تبع آن در استان گیلان ، اظهار کرد: در این برنامه ، بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ هزارو ۳۶ نفر از کادر بهداشت و درمان، سالمندان (آسایشگاه)، بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پاکبانان و افراد تحت پوشش بنیاد شهید از لحاظ کرونا واکسینه شده‌اند، افزود:   واکسیناسیون کرونا برای سایر افراد جامعه و گروه‌های پرخطر بر اساس پروتکل‌های ارائه شده وزارت بهداشت نیز مرحله به مرحله انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه  ۵ هزارو ۹۶۹ نفر کادر بهداشت و درمان استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند،  گفت: از این تعداد ۴ هزارو ۱۹۹ نفر کادر درمان، یک هزارو ۶۱۲ نفر کادر بهداشتی، ۱۵۸ نفر در فوریت‌های پزشکی ، واکسن دریافت نموده‌اند.

دکتر حیدرزاده خاطرنشان کرد: علاوه بر کادر بهداشت و درمان شاغل در بخش کرونا، به ۶۵۷ نفر بیمار هموفیلی واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سالمندان و خطر ابتلای این قشر به کرونا  خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزارو ۱۰۰نفر از سالمندان (آسایشگاه) استان از لحاظ کرونا واکسینه شده‌اند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۸۵نفر از افراد در اولویت تحت پوشش بنیادشهید و یک هزارو ۲۳۳ نفر از پاکبانان استان واکسن کرونا دریافت نموده‌اند.

دکتر حیدرزاده از  افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان در چند روز اخیر خبر داد و اذعان کرد: در پی افزایش سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی احتمال وقوع پیک چهارم در راه است.