جلسه کمیته حوادث غیر مترقبه
جلسه کمیته حوادث غیر مترقبه
به گزارش روابط عمومی شیلات گیلان:

گیرا آنلاین- جلسه کمیته حوادث غیر مترقبه با حضور معاون برنامه ریزی و منابع – معاونت آبزی پروری – معاونت صید و بنادر ماهیگیری – رؤسای مراکز و تعدادی از مسئولین بخشها در سالن جلسات اداره کل شیلات گیلان برگزار گردید.

ابتدا دبیر جلسه در خصوص مصوبات جلسه توضیحات مبسوطی ارائه نمودند. سپس هر یک از اعضای جلسه به بیان برنامه ها، مسائل ، مشکلات و پیشنهادات خود در راستای موضوع جلسه بیان داشتند.

در ادامه جلسه مهندس درویشی معاون برنامه ریزی و منابع شیلات گیلان اظهار داشتند: هر یک از رؤسای مراکز نیازمندیهای خود را در خصوص تعمیر تجهیزات برف روبی طی لیستی به اداره کل ارسال تا در جلسه کارگروه بودجه بررسی و تصویب گردد.

وی در خصوص شناسایی مراکز پرخطر بیان داشتند که پوشش بیمه ای ، سقف پوشش بیمه و برآورد ریالی آن مشخص شود.

مهندس درویشی در خصوص برف روبی خانه های سازمانی اظهار داشتند: اگر تیم کمک کننده به هر نحوی نتوانست خانه های سازمانی را برف روبی نمایند ، افرادی که در آن سکونت دارند موظف هستند نسبت به برف روبی اقدام نمایند.

وی در ادامه در بحث بیمه محصولات آبزی پروری بیان داشتند: با مسئولیت معاونت آبزی پروری جلسه بسیار فوری با صندوق بیمه بخش کشاورزی- بیمه بخش خصوصی ، تشکل های فعال ما را در حوزه آبزی پروری دعوت نموده و یک نشست مقدماتی را در اداره کل برگزار نمایند. در این نشست راهکارها را پیدا و به استانداری- اداره کل بحران و وزارتخانه ارجاع نمایند.

در ادامه معاون برنامه ریزی و منابع در بحث بیمه شناورهای صیادی اظهار داشتند: مالکیت اسکله دولتی ما در واقع واگذار شده است. اگر اتفاقی در این بینابین بیافتد ممکن است بیمه پوشش ندهد و ما درگیر بحث های حقوقی روبرو شویم. معاونت صید می بایست راهکارهای لازم جهت ایجاد پوشش بیمه ای جامع در اسکله های صیادی را در دستور کار قرار دهد .

مهندس درویشی در بحث بحران و حوادث غیر مترقبه بیان داشتند: به تک تک همکاران ابلاغیه صادر شود تا آن همکار بداند که در حوادث و کمیته بحران آماده باشد و همچنین در ابلاغیه حداقل خلاصه شرح وظایف فرد را برایش تبیین نمایند تا بداند که بعنوان همکار چه کارهایی را باید انجام دهد؟ یعنی آماده و حضور فیزیکی داشته باشد. وی در پایان از همه همکاران درخواست داشتند که الگوی مصارف (برق، آب، گاز ، تلفن) را رعایت نمایند.