جشنواره غذای سالم برای زندگی سالم در مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت برگزار شد
جشنواره غذای سالم برای زندگی سالم در مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت برگزار شد
به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و گرامیداشت روز پرستار جشنواره غذای سالم برای زندگی سالم در مرکز آموزشی‌و درمانی ولایت رشت، برگزار شد.

گیرا آنلاین-هم زمان با ولادت فرخنده حضرت زینب سلام الله علیها و گرامیداشت روز پرستار ، جشنواره غذا با موضوع غذای سالم برای کودک سالم با هدف ترویج فرهنگ آشپزی گیلانی، ایرانی و سالم با همت مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان و مجمع خیرین سلامت در فضای سبز این مرکز درمانی برگزار شد. گفتنی است : این جشنواره با شرکت ۴۰ گروه از کادر پرستاری و اداری برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهدا شد. در حاشیه این رویداد فرهنگی که با حضور مسوولان دانشگاهی ، استانی و جمعی از پزشکان ، کادر درمانی و کارکنان ستادی همراه بود، از پرستاران نمونه کشوری، استانی و بیمارستانی و همچنین چند تن از پرستاران بازنشسته مرکز با تقدیم لوح سپاس و شاخه گل تقدیر شد.
لازم به ذکر است؛ تمام درآمد حاصل از این جشنواره صرف درمان بیماران سوختگی در مرکز ولایت خواهد شد.

دکتر محمد رضا مبین رئیس مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت در حاشیه جشنواره “غذای سالم ، زندگی سالم ” در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : بعد از گذشت نزدیک به دوسال از شیوع ویروس منحوس کرونا ، امروز این جشنواره با هدف ترویج آشپزی گیلانی و پخت غذاهای سالم ، ایجاد فضای شادی و نشاط برای پرسنل ، با همت مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان و مجمع خیرین سلامت در فضای سبز این مرکز درمانی برگزار شد.

وی افزود:این جشنواره با برنامه ریزی مترون مرکز آموزشی درمانی ولایت صورت گرفته و هزینه برگزاری آن از محل دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان نمی باشد، پرسنل این مرکز با هدف ایجاد روحیه شادی و نشاط بعد از تحمل روزهای سخت کرونایی بصورت خودجوش برای برگزاری این جشنواره اقدام کرده اند.

رئیس مرکز آموزشی ، درمانی ولایت رشت خاطر نشان کرد:بیمارستان ولایت سانتر سوختگی کشور است ، بیماران بدحال زیادی در این مرکز بستری هستند و در این راستا برگزاری چنین جشنواره هایی شادی و نشاط پرسنل را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد:به دلیل استقبال خوب پرسنل ، برنامه های دیگری همچون برنامه غذای سالم ، کودک سالم نیز برگزار می شود.

دکتر مبین یادآور شد:مسابقه نقاشی کودک نیز در کنار این جشنواره در حال برگزاری است همچنین خیرین سلامت نیز در این جشنواره بمنظور جمع آوری کمک های نقدی برای بیماران سوختگی، فعالیت دارند که طی ۶ ماهه اخیر مبلغی حدود ۸۰ میلیون تومان جهت کمک به بیماران سوختگی جمع آوری شده است .

وی با بیان اینکه ۴۰ گروه از کادر پرستاری و اداری در این جشنواره شرکت کرده اند ، خاطر نشان کرد: در پایان به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهدا می شود.