جشنواره غذاهای سنتی و آیین های بومی در شهر ابریشم برگزار شد
جشنواره غذاهای سنتی و آیین های بومی در شهر ابریشم برگزار شد
صومعه سرا - جشنواره بزرگ غذاهای سنتی ، سوغات ، بازی ها و آیین های بومی محلی شهر ابریشم از سوی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و با مشارکت فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد‌.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از لیجار محمد اسدی رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان صومعه سرا در تشریح این خبر اظهار داشت:جشنواره بزرگ غذاهای سنتی و آیین های بومی به همت هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی و با مشارکت فرمانداری شهرستان صومعه سرا به مدت دو شب در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت؛ برگزار شد.

وی افزود: پارک ابریشم شهرستان صومعه سرا به مدت دو شب از ساعت ۶ الی ۱۲ شب میزبان عموم شهروندان و علاقمندان بود.

رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان صومعه سرا در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد:ایجاد روحیه نشاط و شادی برای مردم ، حفظ و احیای غذاهای سنتی ، آیین ها و بازی های بومی محلی استان و … از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد:آیین ها ، بازی های بومی محلی ، غذاهای سنتی نشان دهنده فرهنگ و هویت گیلان است و برگزای چنین جشنواره هایی موجب حفظ فرهنگ و هویت گیلان می شود.

به گفته اسدی در این جشنواره انواع غذاها ، حلواهای محلی و … در غرفه های برپا شده در پارک ابریشم شهرستان صومعه در معرض دید عموم قرار گرفت و حاضران در جشنواره اجرای بازی های بومی محلی طناب کشی ، هفت سنگ ، مارپله انسانی ، ماچالوس ، الک دولک و … را از نزدیک مشاهده کردند.

لازم به ذکر است ؛ برگزاری این جشنواره با استقبال زیادی مواجه شد.

محسن سماکچی رییس هیات ورزشهای روستایی و بازی های بومی محلی گیلان و سروش چالاک رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان صومعه سرا نیز در این جشنواره حضور داشتند.