جشنواره تمشک برای نخستین بار در بندر کیاشهر برگزار می‌شود
جشنواره تمشک برای نخستین بار در بندر کیاشهر برگزار می‌شود
مرتضی عاطفی از برگزاری نخستین جشنواره «تمشک» در کیاشهر خبر داد.

گیرا آنلاین– شهردار کیاشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  نخستین جشنواره تمشک در بندر کیاشهر از سوم تا ۱۰ تیرماه در ساحل بندر کیاشهر به مدت ۸ روز  برگزار می‌شود.

مرتضی عاطفی با بیان این که جشنواره «تمشک» با محوریت معرفی توانمندی زنان در حوزه غذا و صنایع دستی برگزار می‌شود عنوان کرد : تمشک میوه‌ای خودرو و دارای خواص بسیاری است و ما در این جشنواره قصد داریم ۴۰ نوع غذای متنوع در بخش آشپزهای حرفه‌ای با استفاده از «تمشک» ارائه دهیم .

وی هدف از برگزاری این جشنواره را  شناخت بیشتر و بهتر شهر کیاشهر در سطح کشوری و افزایش تولیدات و معرفی آن در حوزه اقتصاد شهری بیان کرد و گفت :  این جشنواره در ۱۲ بخش غذا، صنایع دستی با برند تمشک، آثار هنری، موسیقی، مجسمه سازی و المان شهری، پوستر، تصویرسازی، نقاشی، بسته بندی، کارگاه کارآفرینی خلاقانه با تمشک، مسابقه نقاشی کودک، عرضه صنایع دستی برگزار می‌شود.

عاطفی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهر کیاشهر اظهار کرد :با همراهی شورای شهر کیاشهر تصمیم گرفتیم که در فصول مختلف جشنواره‌های متنوعی را در شهر اجرا کنیم.

وی افزود : برگزاری این جشنواره ها نقش بسزایی در شناساندن ظرفیت‌های اقتصاد شهری و اشتغالزایی جوانان خواهد داشت.

دبیر اجرایی جشنواره نیز در ادامه گفت : این جشنواره فرصت مناسبی برای رونق صنعت گردشگری در شهر کیاشهر می باشد و امیدواریم بتوانیم با توجه به پتانسیل هایی که در شهر کیاشهر وجود دارد به جایگاهی که در نظر داریم برسیم.

رضا حقی با تاکید بر اینکه جشنواره تمشک با حمایت شرکت آکو ویرا بعنوان اسپانسر این جشنواره برگزار می‌شود؛ ادامه داد: کارگاه کارآفرینی خلاقانه با تمشک یک کار فرهنگی است که تا سال‌ها در ذهن شرکت کنندگان خواهد ماند.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی