جداسازی افراد مبتلا و مشکوک تنها راه غلبه بر اپیدمی کرونا است
جداسازی افراد مبتلا و مشکوک تنها راه غلبه بر اپیدمی کرونا است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ردیابی ویروس کووید - ۱۹ و کنترل به موقع آن با جداسازی (ایزولاسیون) افراد مبتلا و حتی مشکوک به بیماری را تنها راه غلبه بر اپیدمی کرونا عنوان کرد .

گیرا آنلاین- دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز ، سه شنبه  در دهمین جلسه کمیته فنی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت : ردیابی ویروس کووید – ۱۹ و کنترل به موقع آن با جداسازی (ایزولاسیون) افراد مبتلا و حتی مشکوک به بیماری، تنها راه غلبه بر این اپیدمی است . بسیاری از کشورهای جهان این موفقیت را از این مسیر نصیب متولیان و مدیریت‌های سلامت خود کرده‌اند.

دکتر حیدرزاده با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم ردیابی، کاهش میزان تماس افراد در جامعه است، تصریح کرد : تجربه سایر کشورهایی که در کنترل بیماری مذکور موفق بوده اند نشان دهنده این است که جهت مقابله با اپیدمی کووید ۱۹ هدف اصلی، قطع زنجیره انتقال بیماری از طریق بیماریابی فعال و ایزولاسیون، پیگیری موارد تماس ، قرنطینه و ارایه مراقبت‌های بالینی مناسب و … است.

وی با بیان اینکه کنترل بیماری و مهار اپیدمی در جامعه و شهرستانها  تنها راهکار اساسی، مهم و کاربردی کاهش میزان تماس بیماران با افراد سالم در جامعه است،  تصریح کرد  : نقش مراکز کووید ۱۶ ساعته به منظور تقویت نظام ارجاع ( بیمارستان، نقاهتگاه و مراقبت در منزل) و درمان بهنگام جهت کنترل بیماری بسیار حایز اهمیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با اشاره به گزارش روزانه ( تعداد تزریق واکسن، توفیق ها و یا کاستی های احتمالی برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹) در سطح استان، حضور مستمر ناظران و کارشناسان ناظر در شهرستان های استان را مهم و  ضروری عنوان کرد.

لازم به ذکر است: دهمین جلسه کمیته فنی مدیریت بیماری کرونا، با حضور معاون بهداشتی ، مشاور امور فنی و جمعی از مدیران، روسای گروه های مرتبط این معاونت با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد