ثبت نام کارفرمایان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در سامانه کارا
ثبت نام کارفرمایان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در سامانه کارا
تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاههایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند

گیرا آنلاین-  معاون هماهنگی مراکز غیردولتی ، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی گیلان گفت : با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم نموده است.

ساسان جهانبخش معاون هماهنگی مراکز غیردولتی ، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی گیلان اظهار داشت :در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم نموده است. وی افزود :در این راستا رسته های فعالیت مهدهای کودک ، مراکز آموزشی توانبخشی ، مراکز توانبخشی حرفه ای ، آموزشی ،تولیدی و حمایتی، توانبخشی و خدمات وابسته ، بازپروری معتادان ، آسایشگاه های اعصاب و روان ، آسایشگاه سالمندان ، آسایشگاه معلولین جزو مراکزی هستند که شمول دریافت تسهیلات را دارند.

جهانبخش ادامه داد: کلیه صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح که اشاره گردید در صورتی که فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود نموده اند، مشمول این تسهیلات هستند.کارفرمایان و خویش فرمایان مشمول که تمایل به استفاده از این تسهیلات دارند، می توانند نسبت به ثبت نام و تکمیل فرآیند آن در این سامانه اقدام نمایند.

وی تصریح کرد تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاههایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است و میزان پرداخت تسهیلات نیز به این شکل است که برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی مبلغ ۱۲ میلیون تومان وام و برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر شاغل دارای پرونده تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی در پایان اشاره نمود مراکز بهزیستی می توانند با ثبت درخواست در سامانه مربوطه و تکمیل فرایند ثبت نام  نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند و شرایط مورد نظر برای واحدها نیز به شرح زیر می باشد:

۱- واحدهای مشمول، باید لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفندماه ۹۸ را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

۲-در پرداخت تسهیلات، اولویت با واحدهایی است که لیست بیمه شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت ۹۹به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

۳-در صورتی که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه های فروردین ، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده نماید مشمول بهره مندی از این تسهیلات نخواهد شد.