ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه در گیلان
ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه در گیلان
از فعالان قرآنی استان گیلان دعوت به عمل می آید برای ثبت نام در این دوره مسابقات به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند .

گیرا آنلاین-مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان اعلام کرد: بقاع متبرکه استان گیلان میزبان متسابقین قرآنی در چهل و پنجمین دوره مرحله شهرستانی اوقاف و امورخیریه خواهد بود .
حجت الاسلام علیزاده، با بیان اینکه شیوه‌ نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی با محوریت بقاع متبرکه ابلاغ شده است ضمن آغاز ثبت نام این مسابقات در مرحله شهرستانی ، گفت : از فعالان قرآنی استان گیلان دعوت به عمل می آید برای ثبت نام در این دوره مسابقات به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند .
مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین ضمن تأکید بر شرایط این مسابقات که ویژه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال است، اظهار کرد : این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌‎ سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد که رشته‌های حفظ ۵ جزء و ۱۰ جزء تنها در مرحله شهرستانی و استانی، حفظ ۲۰ جزء تا مرحله کشوری و ۳ رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل تا مرحله بین‌المللی ادامه خواهد داشت .
وی همچنین گفت: همزمان با مرحله استانی رشته‌های آوایی، ضبط تصویری آثار رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان انجام و سپس بصورت متمرکز توسط مرکز قرآنی داوری و راه یافتگان به مرحله سراسری مشخص خواهند شد .
علیزاده با بیان اینکه ثبت‌نام در مسابقات از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ خردادماه ادامه خواهد داشت، افزود : متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir مراجعه و می‌توانند بصورت همزمان در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی و یکی از رشته‌های گروهی ثبت‌نام کنند و همچنین به منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم وآشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی ثبت‌نام کنند .
وی زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را در دهه ولایت (۱۹ تا ۲۷ تیرماه) سال‌جاری و مرحله استانی رشته‌های معارفی را در تاریخ ۱۲ مردادماه اعلام کرد و گفت: مرحله استانی رشته‌های آوایی هم در اوایل شهریورماه (مقارن با هفته دولت) برگزار و زمان ضبط تصویری رشته‌های دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن نیز در مرحله استانی است.
علیزاده همچنین زمان ضبط تصویری رشته‌های آوایی قرآنی (رشته های حفظ۲۰ وکل، ترتیل و قرائت تحقیق) در مرحله مقدماتی سراسری را بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ مهر اعلام کرد و افزود : مرحله مقدماتی سراسری رشته‌های معارفی هم در تاریخ ۲۰ مهرماه، داوری رشته‌های نغمات دینی (مدیحه سرایی، دعاخوانی و اذان) در بازه زمانی ۲۳ مهر تا ۲۷ مهرماه و داوری رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله مقدماتی سراسری بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ آبان خواهد بود .
مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین اظهار داشت: مسابقات رشته‌های نغمات دینی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۴ آذر ، مسابقات رشته‌های معارفی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۳ تا ۵ دی و مسابقات رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۲۷ دی تا اول بهمن‌ماه برگزار می شود .
حجت الاسلام علیزاده در پایان ضمن دعوت مجدد از قرآنیان گیلان، مؤسسات قرآنی، جلسات هفتگی آموزش هنر تلاوت قرآن در بقاع و مساجد، اساتید و مربیان و … جهت اطلاع رسانی و تشویق علاقمندان به شرکت پرشور در این دوره از مسابقات، ابراز امیدواری کرد ان شاالله در این دوره هم مانند سال گذشته، متسابقین گیلانی یکبار دیگر با کسب افتخارات ملی و بین المللی سبب افتخار و شادی مردم شریف و ولایت مدار استان شوند .