ثبت رکورد جدیدبیماران کرونایی در خیز پنجم کرونا در گیلان
ثبت رکورد جدیدبیماران کرونایی در خیز پنجم کرونا در گیلان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش موارد ابتلا به کرونا دلتا در گیلان خبر داد و اظهار داشت : تعداد تخت ها و توان کادر درمان محدود است.

گیرا آنلاین- دکتر انوش دهنادی مقدم معاون- درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگوی اختصاصی با وبدای گیلان،  اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هزار  بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در سطح بیمارستان های استان، بستری هستند و متاسفانه حال ۱۵۰ تن از این بیماران،  مساعد نیست.

وی با بیان اینکه  در روزهای اخیر،   شاهد افزایش  بیماران  مبتلا به کرونا در استان  هستیم، خاطرنشان کرد: در طی یک شبانه روز گذشته حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید  ۱۹ در بیمارستانهای استان بستری شده اند.

  دکتر دهنادی مقدم ضمن اطهار تاسف از ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، ادامه مسافرت ها و دور همی ها در استان ، گفت:   مردم عزیز گیلانی باید بدانند که تعداد تخت های بیمارستانها و توان کادر درمان در استان محدود است و اگر شرایط به همین صورت پیش برود، در روزهای آینده، احتمال زیاد وقوع مشکلات قابل توجه وجود دارد و توان کادر درمان و پذیرش بیمارستانها کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه قدرت انتقال کرونای دلتا حدود ۶۰ درصد بیشتر از نوع جهش یافته انگلیسی و میزان کشندگی آن هم بالاترست، گفت: خطر گسترش موج ابتلا و پیامدهای ناگوار جدی است.

معاون درمان  دانشگاه با اشاره به اینکه ویروس های تنفسی مختلف از نظر پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی تفاوتی چندانی با یکدیگر ندارند، گفت: قدرت ویروس افزایش یافته است، اما متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی روند کاهشی داشته است.

 وی با اشاره به محدودیت  ظرفیت تخت های بیمارستان ها در گیلان هشدار داد: اضافه شدن روزانه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰بیمار جدید،  باعث میشود به شرایط بحرانی برسیم.