ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان آغاز شد
ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان آغاز شد
♦ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گیلان گفت: ثبت‌نام چهل و سومین مرحله مسابقات قرآن کریم از امروز در استان گیلان آغاز و تا ۱۶ خردادماه نیز ادامه دارد.

گیرا آنلاین- محمدمهدی قربانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران از آغاز ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقات از امروز در گیلان آغاز شده و تا ۱۶ خردادماه ادامه دارد و زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی نیز ۲۴ خردادماه تا ۲۷ تیرماه تعیین شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گیلان با اشاره به نحوه ثبت‌نام برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان گفت: ثبت‌نام از طریق فضای مجازی انجام می‌شود بنابراین ثبت‌نام حضوری نداریم و علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات می‌توانند به سایت ww.my.oghaf.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

قربانیان با بیان اینکه استان گیلان در حوزه داوری مسابقات قرآن کریم ظرفیت خوبی دارد و بر همین اساس داوران در مرحله شهرستانی، استانی و گیلانی هستند خاطرنشان کرد: این مسابقات در ۱۰ رشته حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و دعاخوانی، همسرایی، همخوانی و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات استانی از روز نخست مرداد ماه تا ۲۱ شهریور ماه خبر داد و بیان کرد: این مسابقات نیز مطابق مرحله شهرستانی طبق شیوه‌نامه امسال در پنج منطقه و هر منطقه متشکل از چند شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گیلان با بیان اینکه مسابقات دعاخوانی نیز همزمان با مسابقات استانی قرآن کریم ضبط می‌شود و به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال و در آنجا مورد داوری قرار می‌گیرد تصریح کرد: موارد موردانتظار دعاخوانی در مرحله استانی در واقع دعای کمیل، دعای ندبه و دعای ایام هفته است.

قربانیان با اشاره به راه‌یافتگان مسابقات دعاخوانی به مرحله کشوری خاطرنشان کرد: راه‌یافتگان به مرحله کشوری در مهرماه سال ۹۹ در بخش مناجات‌های ۱۵ گانه امام سجاد(ع)، مناجات شعبانیه و ابوحمزه ثمالی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گیلان به موارد مورد انتظار در آزمون رشته تفسیر در مرحله استانی اشاره و بیان کرد: آزمون رشته تفسیر در مرحله استانی از سوره حضرت مریم(س) و در مرحله کشوری از سوره حضرت مریم(س) و سوره طه براساس تفسیر نمونه و صفوه‌التفاسیر برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم