پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Thursday, 2 May , 2024
پ
  • شناسه : 16446
  • 07 فروردین 1401 - 16:10
  • ارسال توسط :
نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی:

تیم اقتصادی گیلان منسجم باشند

تیم اقتصادی گیلان منسجم باشند
تیم اقتصادی گیلان منسجم باشند
تیم مذاکره کننده ایران بر اساس قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و خط قرمزهای مشخص شده مذاکرات را با جدیت دنبال می کنند.
به گزارش گیرا آنلاین به نقل از خط گیلان، جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران گفت :در مذاکرات برجام آمریکا همچنان بر خواسته‌های نا حق خودشان پافشاری می‌کنند ولی تیم مذاکره کننده ایران بر اساس قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و خط قرمزهای مشخص شده مذاکرات را با جدیت دنبال می کنند.

وی افزود : جایی که قانون مشکل داشته باشد مجلس شورای اسلامی قانون را اصلاح می کند ولی از قانون و شروط مقام معظم رهبری نمی توان عدول کرد قانون و شروط تعیین شده حتماً باید در مذاکرات و توافقات لحاظ شود .

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

وی در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داد که ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند ولی منابع ایجاد شده را ،سریع  به مردم باز پرداخت داشته باشند اما تا امروز بازپرداخت به مردم را انجام نداده است در نتیجه دولت نمی‌تواند ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند.

وی افزود: حدود ۱۴ میلیارد دلار در بخش کشاورزی از ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۴/۵ میلیارد دلار در بخش تجهیزات پزشکی و دارو و رقم محدودی هم در بخش صنایع از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می شد که جمع این ارقام بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار است.

وی اضافه کرد: اگر دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را آزاد کند نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان منابع به دست خواهد آورد که بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی دولت موظف است کارت الکترونیکی برای مردم صادر کند و سرانه های را ماهانه واریز کند .

در بخش دارویی هم مقرر شد بیمه سلامت داروها را تحت پوشش قرار دهد.

گرایش بودجه سال ۱۴۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره گرایش بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: گرایش بودجه به سمت محرومیت زدایی و اشتغال زایی است وبرای تحقق این مهم تشکیل صندوق توسعه عدالت در همه استانها پیش بینی شده است که بخشی از منابع به این صندوق ها واریز می‌شود و مازاد درآمد و فروش اموال استان‌هانیز به این صندوق واریز می‌شود و استانهایی که تیم اقتصادی قوی داشته باشند می‌توانند این صندوق را وادار به پشتیبانی از تولید کنند .

نگاه اقتصادی 

کوچکی نژاد افزود: در استان‌ها اگر استانداران و فرمانداران نگاه اقتصادی نداشته باشند نمی‌توانند در امر تولید و ایجاد اشتغال کاری را از پیش ببرند لذا انتظار داریم تیم اقتصادی در استان‌ها از جمله استان گیلان منسجم باشند و فرمانداران نگاه اقتصادی داشته باشند تا در مسیر تحقق تولید؛دانش بنیان وکارافرین حرکت درست وسریع داشته باشیم.

پایین ترین استان کشور

و ی افزود: استان گیلان از لحاظ شرکت های دانش بنیان پایین ترین استان کشور است که به نوبه خودم با مقامات کشور در جلسات متعدد دادخواهی کردم که گیلان از لحاظ علمی در سطح بالایی هست ولی به لحاظ مراکز دانش بنیان در سطح پایینی قرار دارد و در ثبت شرکت های دانش بنیان پایین هستیم در این ارتباط پارک علم و فناوری ،دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد باید تحرک ایجاد کنند چون صندوق نوآوری و شکوفایی بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که در استان گیلان کمترین استفاده از این صندوق شده است فقط یک کارخانه نواوری در گیلان داریم در صورتی که در استانهای دیگر سهم بسیار بالایی دارند برای موفقیت نیاز هست که تیم اقتصادی در استانداری وتیم فرمانداران نگاه عمیق اقتصادی داشته باشندامروز تیم تحرک زایی در استان نیست اگر سریع بازسازی نشود قطعااستان گیلان عقب می افتد.
ایجاد اشتغال
وی در مورد جزئیات بیشتر ایجاد اشتغال در پاسخ به پرسش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی خط گیلان گفت :چند سالی است که در مباحث اشتغال محور سیاست های کشورر با توجه به نظر مقام معظم رهبری ابلاغ می شود،ایشان امسال گله‌مند بود که در حد سربرگ اشتغال را خلاصه نکنید وبروید کار را انجام دهید

وی یاد آور شد: در سفر رئیس جمهوری به گیلان از ظرفیت های کارخانجات پوشش ، فومنات، خاور،ایران پوپلین والکتریک که زیرساخت دارند و می توانند منشأ وسیعی از اقتصاد باشند در این کارخانجات در صورت حمایت در این کارخانجات ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر ظرفیت اشتغال وجود دارد.

ایجاد مرکز کشاورزی هسته ای در گیلان

کوچکی نژادنماینده مردم شهرستانهای رشت وخمام در مجلس شورای اسلامی در مورد ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی هسته ای در گیلان گفت:به زودی کلنگ ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی هسته ای با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد درگیلان به زمین زده خواهد شد تا به جای سمپاشی محصولات،  با پرتو دهی محصولات عاری ازافات تولید وعرضه شود.

پسماند وفاضلاب شهر رشت

کوچکی نژاد درمورد رفع مشکلات پسماند وفاضلاب شهر رشت گفت: در کمیسیون برنامه بودجه از محل تبصره ۱۴ حدود ۱۰۰۰میلیاردتومان‌ برای دو مجموعه فاضلاب و پسماند پیش‌بینی شد و در سفر رئیس جمهوری به گیلان نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر برای برای فاضلاب و پسماند اختصاص یافت که پس از آن با دو هزار میلیارد تومان اعتبار مقرر شده بود که مدیریت واحد پسماند استانهای شمالی داشته باشیم که هنوز این مدیریت تشکیل نشده است اگر فاضلاب شهر رشت را جمع کنند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد برای حل معضل فاضلاب درکل به ۴هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که به عنوان نماینده مردم منابع خوبی را شناسایی کردم برای تحقق این مهم مدیریت استان وآبفای گیلان باید تلاش کنند حتی می توان از ماده ۵۶ بانک ها تسهیلات لازم را اخذ کرد .

بخش درمان استان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درمورد حوزه درمان گفت:در حال حاضر دو بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی جنرال وجامع در بیمارستان‌های پور سینا و رازی رشت در دست ساخت است علاوه‌برآن بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جنرال وجامع لاکان نیز که با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال احداث است که این بیمارستان با تجهیزات به بالای ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که مسکن شهرسازی مجری این پروژه هست در صورت تامین اعتبار پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قراگیرد .

طرح صیانت

وی در مورد طرح صیانت گفت: در مجلس دهم نیز موافق طرح صیانت بودم امروز جز ۲۰۰نماینده مجلس شورای اسلامی هستم که طرح صیانت باید درصحن مجلس مطرح شود و جزییات کامل آن مورد بحث وبررسی قرار گیرد .

وی افزود: اما طرح صیانت ، فیلتر کردن و پایین آوردن سرعت اینتر نت نیست در همه نقاط دنیا قوانین اجرا می شود و فضای مجازی باید فضای امنی برای مردم باشد.

برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در بخش پایانی درمورد بر گزاری کنگره نیزار کوچک جنگلی در گیلان خبر داد و افزود: ۱۵ میلیارد تومان برای برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی مصوب شده است امسال یک کنگره که نماد گیلانی هابرای میرزا باشد از محل شهادت میرزا ،خانه میرزا وکتاب های میرزا به صورت های مختلف اعم از فیلم ،سناریو وچاپ کتب و…ومعرفی افکار و اندیشه میرزا اقدام خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پیگیری تقاضاهای شهروندان در سامانه ۱۳۷ تا حصول نتیجه / تقدیر از کارکنان صادق و پُر تلاش شهرداری رشت/ اتمام پروژه هوشمند سازی تا پایان سال ۱۴۰۳ 13 اردیبهشت 1403
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در کارگروه هوشمند سازی :

پیگیری تقاضاهای شهروندان در سامانه ۱۳۷ تا حصول نتیجه / تقدیر از کارکنان صادق و پُر تلاش شهرداری رشت/ اتمام پروژه هوشمند سازی تا پایان سال ۱۴۰۳

رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: باید بازخورد راه اندازی سامانه های شفاف سازی و همچنین ثبت و پیگیری تقاضاهای شهروندان تا حصول نتیجه در سامانه ۱۳۷ قابل مشاهده باشد.

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری  13 اردیبهشت 1403
معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو 1403 خبر داد:

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری 

.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت :برگزاری مراسم روز کارگر برای کارگران خدوم شهرداری رشت 13 اردیبهشت 1403
اخبار گیلان

رئیس شورای اسلامی شهر رشت :برگزاری مراسم روز کارگر برای کارگران خدوم شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: به مناسبت روز کارگر مراسمی در خور شان کارگران خدوم و پرتلاش شهرداری رشت برگزار شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.