توقف صدور و تمدید گذرنامه در گیلان
توقف صدور و تمدید گذرنامه در گیلان
جانشین فرمانده انتظامی استان از توقف صدور و تمدید گذرنامه و برگ گذر موقت در گیلان خبر داد و گفت: براساس تصمیم ستاد مرکز اربعین تا اطلاع بعدی هیچگونه برگ تردد و تمدید گذرنامه برای سفر به عتبات صادر نخواهد شد.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از خط گیلان سرهنگ “حسین حسن پور” در گفت وگویی با اشاره  به توقف  صدور و تمدید گذرنامه گفت: برابر ابلاغ ستاد اربعین وزارت کشور و با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در آنسوی مرز و همچنین عدم گنجایش و ظرفیت پذیرش زائران جدید، صدور و تمدید گذرنامه از ۱۸ شهریورماه در گیلان متوقف شده است و هرگونه تصمیمات بعدی در این خصوص متعاقبا از رسانه‌های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد.

وی به صدور بیش از ۹۵ هزار گذرنامه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم حدود ۵۰ هزار گذرنامه موقت، حدود ۱۲ هزار برگ تردد موقت و همچنین حدود ۴ هزار و ۱۰۰ گذرنامه برای سفر به عتبات تمدید اعتبار شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه دفاتر پلیس +۱۰ درخواست‌های زوار در زمینه صدور گذرنامه عتبات را پذیرش نمی‌کنند از مردم و علاقمندان به زیارت عتبات عالیات خواست از مراجعه به دفاتر برای صدور گذرنامه خودداری کنند.