توسعه پایدار با علوم و فنون جدید محقق می شود
توسعه پایدار با علوم و فنون جدید محقق می شود
صالح محمدی گفت:مولفه‌های کشاورزی به عنوان یکی از مولفه های اقتدار کشور است در هر شرایط باید در حوزه امنیت غذایی قوی و قدرتمند باشیم.
به گزارش گیرا آنلاین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان درششمین روز گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان وامام جمعه رشت با برشمردن موقعیت وظرفیت های ارزشمند استان افزود: در گذشته اعتقادی به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی نداشتند و یا این مسئله را کم اهمیت جلوه می دادند ولی امروز کشاورزی قوی و قدرتمند در کشور تداوم دارد.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی با رویکردی جدید برای دستیابی به توسعه پایدار با ورود به علوم و فنون جدیدتلاش می کند تا در عرصه های مختلف کشاورزی  به توسعه پایدار دست پیدا کند.

وی یاد آور شد : سازمان جهاد کشاورزی در رویکرد نوین خود به سمت دانشگاهها ،موسسات تحقیقاتی و مراکز تولید علم روی آورده است و بر اساس انعقاد تفاهم نامه ها و همکاری ها و تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است .

صالح محمدی استفاده از فناوری و تکنولوژی هسته‌ای را ضروری خواند وگفت:هماهنگی‌هایی با سازمان انرژی اتمی انجام  شده است جون اعتقاد داریم که با مسلح شدن به علم و دانش کشاورزی با افزایش تولیدات وکاهش هزینه ها ی روبرو خواهیم شد.

وی در مورد تولید و کشت قراردادی در حوزه برنج گفت: از زمستان سال گذشته تولید و کشت قراردادی در حوزه برنج در گیلان آغاز شده است و علاوه برآن تولید قراردادی گوشت و طیور  توسعه کشت دوم در اراضی شالیکاری وتولید عاوفه  برای دامداران از برنامه‌های مهم و اساسی سازمان جهاد کشاورزی است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اهمیت ایجاد شهر ک گیاهان دارویی در گیلان افزود: ۳ شهرک گیاهان دارویی در غرب و شرق و جنوب گیلان ایجاد خواهد شد .

 وی همچنین استفاده از ظرفیت های  فنی ومهندسی سپاه و بسیج در تامین آب کشاورزی و تولید علوفه برای دامدارانرا مورد تاکید قرار داد و با اشاره به وظیفه جدید تنظیم بازار گفت: از اول اسفند ماه سال گذشته وظیفه جدید تنظیم بازار محصولات کشاورزی به جهاد کشاورزی محول شد وکه با همکاری  دیگر دستگاههای ذیربط  با رصد بازار و پشتیبانی های لازم انجام شد و در تعطیلات نوروزی بیش از ۷ میلیون نفر مسافر و گردشگر در گیلان بدون هیچ کمبودی سپری شده است .

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی