توسعه وگسترش ورزش بانوان
توسعه وگسترش ورزش بانوان
ورزش می تواند وسیله موثر برای قدرت بخشیدن به دختران و زنانی باشد که به دلیل جنسیتشان در فرهنگهای مختلف از مشارکت و لذت بردن از ثمرات جسمانی ،روانی و اجتماعی ناشی از ورزش محروم شده اند

گیرا آنلاین_ سارا حسن زاده_  با شکل گیری بازیهای المپیک نوین فرصت های مناسبی برای پرداختن به ورزش های مدرن برای بانوان ایجاد شد.توسعه و گسترش سازمانهای ورزشی بین المللی ضرورت ایجاد جاذبه و فرصت پرداختن بانوان را امری ملموس و ضروری ساخت.منشور بین المللی المپیک تاکید ویژه به ایجاد فرصت های مناسب ورزشی برای خانمها و آقایان دارد.
ورزش می تواند وسیله موثر برای قدرت بخشیدن به دختران و زنانی باشد که به دلیل جنسیتشان در فرهنگهای مختلف از مشارکت و لذت بردن از ثمرات جسمانی ،روانی و اجتماعی ناشی از ورزش محروم شده اند.بی شک برای توسعه و گسترش ورزش بانوان نیاز به منابع مالی می باشد.یکی از مهمترین مهارتهای مدیران ورزشی شناسایی منابعی است که به حل مشکلات ورزش کمک می کند.این منابع شامل منابع انسانی و منابع مالی،منابع لوازم کار ،منابع تسهیلاتی می باشد که هر سازمان ورزشی برای پیشبرد برنامه ها و پروژه های خود نیاز به حمایت مالی دارد،بخش مهم این منابع از محل منابع دولتی تامین می گردد.درآمدهای دیگری نیز از سوی سازمان های بین المللی و درآمدهای بازاریابی ،حق عضویت ها ،۰اعانات،قابل حصول است، بازاریاب ها برنامه هایی را در عرصه ورزش طراحی می کنند که بتوانند در مخاطبانشان اثر بگذارند و تعامل دو جانبه برقرار کنند.از دیدگاه اجتماعی بازاریابی ابزاریابی است که به وسیله افراد و گروه ها و از طریق تولید،عرضه و مبادله محصولات و خدمات ارزشمند می توان به آن چه که مورد نظر است دست پیدا کرد.باید برای ارایه تصویری دقیق و مطلوب در اذهان اقداماتی که واکنش مطلوبی را از طرف مخاطبان دارد مورد هدف قرار داد.در بازاریابی ورزشی هم برخی صاحب نظران برای دستیابی به هدف ها مواردی مثل محصول ،مکان،قیمت،ترویج و تبلیغات را مطرح می کنند که باید مورد توجه قرار بگیرد.کسانی که می خواهند در این زمینه فعالیت کنند باید سیستم های ارتباطی هدف بخش را حتما مورد توجه قرار دهد تا مدیریت بازاریابی برای دستیابی به هدف بهترین راه حل را مورد استفاده قرار دهد نبود مدیریت علمی ،یکی از ضعف های بازاریابی در ایران است.بخش بازاریابی ضعیف که علت آن نبود مدیریت علمی و نداشتن تعامل جهانی و منطقه ای است.اسپانسر ها با دریافت برنامه مدرن و تقویم منظم ورزشی از سوی فدراسیون ها می توانند اقدامات خود را گسترش دهد.کار علمی و دید علمی مسئله بسیار مهمی است که در دنیای امروز ورزش باید به آنها توجه کرد.

  • نویسنده : سارا حسن زاده