توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در تمام مناطق گیلان تسریع می‌شود
توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در تمام مناطق گیلان تسریع می‌شود
یدالله حسنی مریان، مدیر مخابرات منطقه گیلان، در جلسه بررسی عملکرد استان که همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و با حضور مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد این استان در درآمدزایی برای بخش مخابرات و ویژگی‌های گردشگری و مسافرپذیری آن، اعلام کرد: مناطق کمترتوسعه‌یافته استان، در اولویت توسعه زیرساخت‌ها قرار دارند.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مدیرمخابرات منطقه گیلان با بیان اینکه روند توسعه زیرساخت‌های مخابراتی با استفاده از ظرفیت‌های استان رو به گسترش است، افزود: پروژه ملی و عظیم نجما در ۱۵ شهرستان استان گیلان در حال اجراست و اکنون دورترین شهرهای استان، دارای امکان استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت است.

وی همچنین به طرح‌های در حال اجرای فیبر نوری و پوشش مناطق روستایی در استان گیلان پرداخت و اضافه کرد: روند بهینه‌سازی درآمدها و استفاده از منابع و ظرفیت‌های مالی جدید با راهنمایی بخش ستادی و بومی‌سازی آن با توجه به ظرفیت‌های خاص استان در حال انجام است.

مدیرمخابرات منطقه گیلان تأکید کردد: از مهم‌ترین اولویت‌های در حال اجرا، صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت است، به طوری که به غیر از شهرستان رشت، در تمام مناطق استان با همکاری و هم‌افزایی با شهرداری، هیچ هزینه‌ای بابت حفاری‌های مرتبط با فیبر نوری انجام نشد.

حسنی مریان، همچنین گزارشی از وضعیت ارتباطی، فنی و مالی مخابرات منطقه گیلان و شاخص‌های مختلف آن ارائه کرد.

در این مراسم علاوه بر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، وحیدرضا توکلی صبور، مشاور مدیرعامل در استان‌ها؛ یوسف شکوری، معاون راهبرد و توسعه کسب و کار؛ پیمان فیضی، رئیس مرکز بازرسی و نظارت و جمعی از مدیران استانی در بخش‌های مختلف منطقه مخابراتی گیلان حضور داشتند.