توزیع رایگان داروهای مکمل در مراکز بهداشت شهرستان های گیلان
توزیع رایگان داروهای مکمل در مراکز بهداشت شهرستان های گیلان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع رایگان داروهای مکمل برای گروه هدف (جمعیت شهری و روستایی) در مراکز بهداشت شهرستان های گیلان، خبر داد.

 گیرا آنلاین– دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص اظهار داشت : در راستای تامین مکمل های دارویی برای کودکان ، مادران باردار ، جوانان ، میانسالان و سالمندان از ابتدای سال در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه از سوی واحد دارویی و تیم بهداشتی دانشگاه ، بیش از سه میلیارد تومان اقلام مکمل خریداری و در بین مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان های  گیلان توزیع شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد : در این راستا با هماهنگی های انجام شده حدود یک میلیارد تومان جایزه غیر نقدی و تخفیف ریالی نیز از شرکت های پخش دارویی دریافت و در سیستم نرم افزاری انبار دارویی ثبت، و در بین شهرستان ها توزیع شد.

دکتر حیدرزاده در ادامه با اشاره به تهیه و  توزیع مکمل‌های دارویی ، گفت : داروهای مکمل برای گروه هدف (جمعیت روستایی و شهری گیلان) به مبلغ سه میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است .

وی در خاتمه یاد آور شد : قطره های ویتامین A+D، مولتی ویتامین، فروس سولفات (آهن) برای کودکان، قرص آهن، کپسول مولتی ویتامین مینرال، قرص یدوفولیک و ویتامین D هزار واحدی برای زنان باردار، پرل ویتامین D3 پنجاه هزار واحدی و قرص آهن برای دانش آموزان  و پرل ویتامین D3 پنجاه هزار واحدی برای جوانان، میانسالان و سالمندان و نیز قرص کلسیم – دی برای سالمندان توزیع شده است