توجه به مردمی‌سازی فرهنگ با تمرکز بر شبکه‌سازی حلقه‌های میانی
توجه به مردمی‌سازی فرهنگ با تمرکز بر شبکه‌سازی حلقه‌های میانی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بر ضرورت توجه و اهتمام به مردمی‌سازی فرهنگ با رویکرد ساختارسازی و تمرکز بر شبکه‌سازی حلقه های میانی تأکید کرد.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ امیرحسین طاهری امروز (یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲) در جلسه شورای اداری این اداره کل که با حضور معاونان ستادی و مدیران اداره های ارشاد شهرستان ها برگزار شد، بر ضرورت برنامه ریزی برای تقویت هویت دینی، ملی و بومی و نیز معرفی و بزرگداشت مفاخر تأکید کرد.

وی تحکیم بنیان خانواده و توجه به موضوعات جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اتحاد ملی ، نشاط اجتماعی، امیدآفرینی و آسیب های اجتماعی در برنامه ریزی های فرهنگی و هنری را مورد تأکید قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: انتظار دارم به محتواهای فرهنگی هنری در فضای مجازی و اهتمام به تولیدات فرهنگی و محتوامحوری و توجه به رویکرد زیست بومی اولویت داده شود.

وی اهتمام به جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی با اولویت فضای مجازی در گروه های سنی کودکان و نوجوانان را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: باید نسبت به تربیت و توانمندسازی هنرمند متعهد و مردمی در تراز انقلاب اسلامی و متناسب با گام دوم انقلاب همت گمارده شود.

طاهری با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی فرهنگ با رویکرد ساختارسازی و تمرکز بر شبکه سازی حلقه های میانی ازجمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: برای ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری، رویکردهایی همچون محرومیت زدایی، عدالت فرهنگی و تمرکززدایی و تخصصی کردن تشکل های مردمی دنبال شود.

وی با تشریح سیاست ها و برنامه عملیاتی طرح قرارگاه شهید آوینی؛ رعایت عدالت فرهنگی، محرومیت‌زدایی و توزیع متوازن در سطح استان در سایه برنامه ریزی با خرد جمعی، به کارگیری و مشارکت دستگاه ها و نهادها، جریان ها و هسته های فرهنگی ، هنری فعال و چهره های تأثیرگذار استانی را از اصول این طرح عنوان کرد.

طاهری ریل گذاری فعالیت های موثر و جریان ساز و اهتمام به تحقق این رویکرد برای تقویت بنیه فرهنگی استان ها را شاخص ترین هدف غایی طرح قرارگاه شهید آوینی ذکر و حمایت از مجموعه فعالان، تولید و انتشار مطابق با اولویت های این طرح را اعلام کرد.

توجه به اقدامات انجمن‌های زیرمجموعه ارشاد و جهت دهی به فعالیت های آنها مطابق با سند تحول استانی از دیگر مواردی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه بر آنها تأکید کرد.

سرپرستان معاونت های فرهنگی و رسانه ای و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و مسئول صندوق اعتباری هنر گیلان نیز در این جلسه به بیان موضوعات مرتبط با حوزه های کاری خود پرداختند.

هریک از مدیران اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها هم دیدگاه های خود مطابق با دستور جلسه شورای اداری استان را بیان داشتند.