تمامی عشایر نشینان گیلانی برق دار می‌شوند
تمامی عشایر نشینان گیلانی برق دار می‌شوند
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برق دار شدن تمام ساکنان عشایری استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی ۲ سال آینده تمام عشایر گیلان از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

گیرا آنلاین_ صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، از واگذاری ۱۲ دستگاه سامانه پنل خورشیدی سیار به عشایر شهرستان تالش خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه کوچ نشینان مرتب در حال کوچ هستند و امکانات برق رسانی در ارتفاعات وجود ندارد با استفاده از این پنل‌ها می‌توانند از نعمت برق برخوردار شوند.

وی از برق دار شدن تمام ساکنین عشایری گیلان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی ۲ سال آینده تمام عشایر گیلان از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر در این استان فعالیت دارند، گفت: شهرستان تالش بیشترین میزان عشایر استان را دارا بوده و تاکنون در راستای کمک به برق رسانی ۱۱۵ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایر استان واگذار شده است.

محمدی با بیان اینکه در شش ماه اول سال ۳۲ هزار و ۶۰۰ متر لوله جهت تأمین آب شرب عشایر استان اختصاص داده شده است، اضافه کرد: ۲۳ مخزن آب شرب و ۴۵ عدد آبشخور برای عشایر در نظر گرفته شده است و تاکنون ۲۲۲ خانوار از آب شرب پایدار با اعتباری حدود بر ۲۷ هزار و ۳۴۲ میلیون ریال بهرمند شده‌اند.

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی ۲۶ کیلومتر ایل راه با بهره‌مندی بیش از ۱۰۰۰ خانوار و با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال، احداث پل آبرو، لوله‌ای و آب نما با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۸۲۰ میلیون ریال و بازسازی و تعمیر حمام ضد کنه با ۶۷۵ میلیون ریال از اقدامات خدماتی برای عشایر گیلان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از مطالعه و نقشه برداری ۳ پروژه آبرسانی در این استان خبر داد و اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیون ریال برای عشایر استان گیان در حال انجام است.