تمامی افراد بالای ۱۸ سال خانواده ها میتوانند به جرگه بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی بپیوندند
تمامی افراد بالای ۱۸ سال خانواده ها میتوانند به جرگه بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی بپیوندند
به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ،
گیرا آنلاین-تمامی دختران و پسران بالای ۱۸ سال میتوانند در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در قالب بیمه های زنان خانه دار ، دانشجویی و مشاغل آزاد تحت پوشش قرار گیرند .

در کنار مشمولین قانون کار که در واحدهای تولیدی ، صنعتی ، صنفی و خدماتی با دریافت حقوق از کارفرمایان مشغول به کار هستند و همچنین صاحبان حرف و مشاغل آزاد که میتوانند به صورت اختیاری از پوشش های بیمه ای بهره مند گردند در اشکال دیگر بیمه ای همچون بیمه زنان خانه دار برای دختران ، بیمه دانشجویان و مشاغل آزاد برای هر دو گروه دختران و پسران بالای ۱۸ سال ، امکان پیوستن به جرگه افراد تحت پوشش به عنوان بیمه شده اصلی فراهم می باشد .

متقاضیان بدون نیاز به مراجعه و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir  میتوانند پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری ، از مسیر منوی بیمه شدگان ، بخش بیمه های خاص نسبت به انتخاب نوع و نرخ قرارداد اقدام و پس از مشاهده مفاد و تعیین میزان دستمزد مبنا ، نسبت به تایید آن اقدام نموده و بیمه پردازی نمایند .

مبلغ حق بیمه در نرخ ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت پس از آن ) در حال حاضر حدود ۳۱۸ هزار تومان ، در نرخ ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) ۳۷۰ هزار تومان و در نرخ ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) در حدود ۴۸۰ هزار تومان میباشد .

شایان ذکر است خانواده ها میتوانند برای فرزندان بالای ۱۵ سال دارای شرایط لازم ( پس از اخذ گواهی رشد از مراجع ذیصلاح ) نیز بیمه پردازی نمایند .