تلاش‌ها جهت حساس کردن جامعه برای فرزندآوری مضاعف شود/ عزم جدی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در درمان ناباروری
تلاش‌ها جهت حساس کردن جامعه برای فرزندآوری مضاعف شود/ عزم جدی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در درمان ناباروری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در حساس کردن آحاد جامعه به بحران جمعیتی، اظهار کرد: تمام ظرفیت درون و برون‌سازمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای جمعیت و حمایت از خانواده بسیج شده و باید تلاش‌ها در این جهت مضاعف شود.
گیرا آنلاین– به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح امروز، نشست هفتگی قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ریاست دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمود عاطف راد – مدیرکل بیمه سلامت گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی و همچنین کارشناسان خبره جمعیت و جنین‌شناسی در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در حساس کردن آحاد جامعه به بحران جمعیتی، اظهار کرد: تمام ظرفیت درون و برون‌سازمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای جمعیت و حمایت از خانواده بسیج شده و باید تلاش‌ها در این جهت مضاعف شود.
وی تبلیغ و ترویج فرزندآوری را در تحقق بخشی سیاست کلی نظام در حوزه جمعیتی حائز اهمیت برشمرد و افزود: آمار مراجعان مردمی و بیماران برای فرزند آوری نشان می‌دهد جامعه نیز نسبت به فرزند آوری حساس شده و اهمیت موضوع را درک کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طرح پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در قرارگاه جوانی جمعیت و خانواده نیز تصویب‌شده ( وضع حقوق و بیمه برای مادران خانه‌دار به ازای تولد هر فرزند)،  خاطرنشان کرد: این طرح را به مسئولان کشوری پیشنهاد کرده‌ایم تا برای نجات گیلان هم که شده به‌صورت آزمایشی آن را در استان گیلان اجرایی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به خلأ همکاری خیران سلامت در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد و گفت: انتظار است خیرین سلامت و نیکوکاران در کنار مسئولان دولتی، در تأمین هزینه درمان ناباروری، کمک به تغذیه مادران باردار، تهیه البسه و پوشاک نوزادان نیز مشارکت داشته باشند.
دکتر آشوبی با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروری در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت، تصریح کرد: نظام سلامت  از هر کمکی که به توسعه بخش درمان ناباروری بتواند، دریغ نخواهد کرد و حمایت‌های تجهیزاتی، نیروی انسانی و منابع مالی را در این بخش، هدایت خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به سعه صدر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: برخی از سازمان‌های متولی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده  گویا هیچ مسؤولیتی در راستای اجرای این قانون مهم و حیاتی نمی پذیرند به‌گونه‌ای که از نصب یک بنر هم دریغ می‌کنند.
وی افزود: جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مورد تأکید رهبری معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری بوده و لازم است پیش از اینکه مردم از ما در ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت جلو بزنند، مسئولان وارد میدان شوند و مشارکت فعالانه داشته باشند.
پایان پیام/