تقدیر نماینده لاهیجان از خبرنگاران با پول شهرداری!؟
تقدیر نماینده لاهیجان از خبرنگاران با پول شهرداری!؟
.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از  حکایت گیلان / هرچند نمایندگان مجلس به خاطر بخشنامه معاون سیاسی وزارت کشور درباره عدم مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی در سال پایانی مجلس بسیار شاکی هستند و حتی صحبت استیضاح او را مطرح کرده اند، اما نکته جالب اینجاست که نه تنها چنین بخشنامه ای اجرایی نشده، بلکه فرمانداری و حتی شهرداری ها این روزها به محل تبلیغات برخی از نمایندگان تبدیل شده است.

به عنوان نمونه شنیده ها حاکی است به مناسبت روز خبرنگار قرار است امسال برنامه تقدیر و نشست خبری شهرداری لاهیجان با همراهی فرمانداری و نماینده این شهرستان برگزار شود. یعنی پول و اعتبارش را شهرداری بپردازد و سخنرانی و تبلیغاتش را نماینده و فرماندار!

سوال این است شهرداری لاهیجان چه ربطی به رسول فرخی دارد؟ این چنین چیزی هیچگاه سابقه نداشته که هزینه نشست خبری و یا تجلیل از خبرنگاران نماینده بر عهده شهرداری آن شهر باشد. حداقل در گیلان ما این موضوع را کمتر مشاهده کردیم. آقای نماینده نمی تواند از محل هزینه شهرداری و یا فرمانداری نام خود را مطرح کند. این موضوع در صورت احراز به شدت تبلیغاتی است و باید نهادهای نظارتی ورود نمایند.

هیات نظارتی انتخابات وعده داده که کار نمایندگان مجلس را در زمینه دخالت در امور اجرایی و نحوه فعالیت تبلیغاتی رصد می‌کند. حالا باید این مساله مورد بررسی قرار گیرد که آیا چنین امری تبلیغات یک نهاد عمومی برای نماینده مستقر است و یا خیر! البته در مورد برخی کارهای دیگر آقای نماینده و فرمانداری لاهیجان به ویژه در مورد پل میدان گیل که در روزهای پابان کار ناگهان متوقف شده مسائل دیگری مطرح است که در گزارش‌های بعدی بدان پرداخته خواهد شد.