تعیین تکلیف زمین های فاقد کاربری در رشت/ ون کافه های سطح شهر ساماندهی شوند
تعیین تکلیف زمین های فاقد کاربری در رشت/ ون کافه های سطح شهر ساماندهی شوند
.

گیرا آنلاین- رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر رشت با اشاره به تعیین تکلیف زمین های فاقد کاربری در رشت گفت: به همت شورا و شهرداری رشت ، بخش قابل توجهی از زمین های مناطق محروم رشت که فاقد کاربری و یا دارای کاربری کشاورزی بودند با موافقت کمیسیون ماده پنج استانداری تعیین تکلیف و تبدیل به کاربری مسکونی شدند.

مسعود عباس نژاد با اشاره به اینکه همه شهرها یک موجود زنده هستند اظهار کرد: متاسفانه شهر رشت بدون برنامه در حال توسعه و بزرگ شدن است و محلات بدون ضابطه در شهر ایجاد می شوند .

وی با بیان اینکه با ایجاد محلات باید خدماتی از جمله آب، برق ، گاز و .. به ساکنین ارائه شود افزود: باید در ابتدا زیر ساخت های لازم را ایجاد و پس از آن نسبت به انجام ساخت و ساز اقدام شود ، اما متاسفانه به این ضوابط توجهی نمی شود و حوزه شهرسازی تبدیل به یک ماشین امضا برای انجام ساخت و سازها شده است .

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر رشت با ابراز گلایه از مغایرت طرح جامع و طرح ترافیکی رشت تصریح کرد: این دو طرح با یکدیگر مغایرت دارند و این مسئله منجر به بروز مشکلاتی شده است.

عباس نژاد به وضعیت ون کافه های سطح رشت اشاره کرد و گفت: معتقدم ون کافه ها باید ساخت و ساز قانونی و ساماندهی شوند و نباید به واسطه ایجاد اشتغال برای برخی، تعداد دیگری از افراد که در چارچوب قانون و با پرداخت عوارض شغلی مشغول امرار و معاش هستند ، آسیب ببینند.

وی با اشاره به اجرای پروژه های طرح میثاق در رشت افزود: یقینا در زمان اجرای این پروژه ها، کسبه ای که در حریم اجرای طرح میثاق مشغول فعالیت هستند با محدودیت هایی مواجه می شوند که به طور حتم بر میزان درآمد آنان و… تاثیرگذار است و پیشنهاد می کنم شهرداری رشت با بررسی جوانب تخفیفاتی در میزان پرداخت عوارض برای این تعداد از کسبه لحاظ کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای رشت به تعیین تکلیف اراضی فاقد کاربری در رشت اشاره کرد و گفت: به همت شورا و شهرداری رشت ، بخش قابل توجهی از زمین های مناطق محروم رشت از جمله کوی حسینی، معلولین و …که فاقد کاربری و یا دارای کاربری کشاورزی بودند با موافقت کمیسیون ماده پنج استانداری تعیین تکلیف و تبدیل به کاربری مسکونی شدند و ان شاا با این مهم ، شهرداری رشت بتواند با سرعت بیشتری نسبت به ارائه خدمات قانونی در این بخش از شهر اقدام کند.