تعیین تکلیف بدهی شهرداری های استان گیلان به تامین اجتماعی بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت
تعیین تکلیف بدهی شهرداری های استان گیلان به تامین اجتماعی بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با مدیرکل تامین اجتماعی استان دیدار و پیرامون موضوعات مشترک کاری به بحث و گفتگو پرداخت .

گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، بدنبال انتصاب مهندس مسعود کاظمی شهردار سابق لاهیجان به سمت مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان ، طی نشستی با حضور علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان و مهندس کاظمی ، موضوعات مشترک کاری با محوریت وضعیت بیمه ای نیروهای شاغل در شهرداری ها و دیون این مجموعه ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

مهندس کاظمی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در این نشست با اشاره به تحت پوشش بودن نیروهای شهرداری ها در چتر بیمه ای تامین اجتماعی ، خواستار همکاری و حمایت سازمان در این حوزه گردید .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز در این گفتمان با بیان اینکه در حال حاضر کارفرمایان گیلانی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهی دارند افزود : بیش از ۱۰ درصد مطالبات تامین اجتماعی گیلان از کارفرمایان مربوط به شهرداری های مختلف است .

ایشان با اشاره به اینکه تامین اجتماعی سازمانی عمومی و غیردولتی بوده و از بودجه دولت برخوردار نیست اظهار داشت : ارائه تعهدات در تامین اجتماعی منوط به تامین منابع و دریافت بموقع حق بیمه ها است و عدم پرداخت از سوی کارفرمایان ، در کلان کشوری منجر به اختلال در امر خدمت رسانی مطلوب خواهد گردید .

مدیرکل تامین اجتماعی با تبیین آماری از جمعیت تحت پوشش و مبالغ تعهداتی ماهیانه برای پرداخت انواع مستمری ها و مقرری بیمه بیکاری و پوشش های درمانی و … ، ضمن اشاره به رشد حدود ۸۰ درصدی در دریافتی برخی مستمری بگیران در سالجاری با اعمال افزایش حقوق و کمک های جانبی و اعمال متناسب سازی ، انجام تکالیف قانونی از سوی کارفرمایان را الزامی برشمرد .

برپایی نشست های مشترک مستقل در هر شهر بین تامین اجتماعی و شهرداری ها ، اعلام ارقام بدهی ها بصورت متمرکز به دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با تامین اجتماعی و قوانین آن برای شهرداران ، مدیران مالی و نمایندگان این مجموعه با مساعدت کارشناسان تامین اجتماعی از مصوبات این نشست بود .

خاطر نشان میسازد تقویت تعاملات دوسویه و همکاری و حمایت متقابل و تداوم مساعدتها بمظور برون رفت از مشکلات از مباحث مورد تاکید مدیران در جلسه مذکور بود .